کد خبر ۳۱۷۹۶ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۷
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم خبر داد‌

کمبود 1500 معلم دوره ابتدایی در استان قم

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: نزدیک به 1500 کمبود معلم در دوره ابتدایی داریم و از طرف دیگر در سال گذشته و سال جاری در سطح کشور نزدیک به 85 هزار نفر بازنشسته شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم، با ارائه گزارشی از پروژه مهر مدارس، کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی را یکی از مشکلات بیان کرد و اظهار داشت: نزدیک به 1500 کمبود معلم در دوره ابتدایی داریم و از طرف دیگر در سال گذشته و سال جاری در سطح کشور نزدیک به 85 هزار نفر بازنشسته شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به تعریف 5000 هزار ردیف استخدامی در آموزش‌وپرورش در سال جاری گفت: در مرحله اول از این 5 هزار نفر نزدیک به 60 نفر سهمیه داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته 107 نفر از مجموعه 5000 هزار نفر جزء استخدامی‌های سال 94 هستند و ورود آن‌ها به عرصه معلمی از سال 95 است.

شیخ‌الاسلام دومین اتفاق رخ‌داده در شروع سال تحصیلی سال جاری را رتبه‌بندی معلمان بیان کرد و افزود: بیش از 85 درصد معلمان رتبه‌بندی شامل حال آن‌ها می‌شود.

وی بحث حق‌التدریس معلمان پیش‌دبستانی آزاد را سومین اتفاق مهم در مهرماه سال جاری بیان و خاطرنشان کرد: از 20 شهریور فراخوان اعلام و نزدیک به 330 نفر از معلمان حق‌التدریس جذب‌شده‌اند و در سر کلاس‌ها حضور دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم افزود: استان قم جزء استان‌هایی بود که کمتر با مشکل عدم حضور معلم در سر کلاس مواجه است.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com