کد خبر ۲۹۱۱۸ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۷
مدیرکل نوسازی مدارس قم:

منطقه پردیسان نیازمند ۱۱۰ واحد آموزشی

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، منطقه پردیسان را نیازمند ۱۱۰ واحد آموزشی اعلام کرد و گفت: به دلیل نبود اعتبارات ساخت فضای آموزشی در این منطقه به کندی پیش می‌رود.

به گزارش قم نا ، محسن پورگلیان گفت: بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده تاکنون ۳۶ پروژه مدرسه سازی در منطقه پردیسان قم انجام شده که تا مهرماه ۳۰ پروژه به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص نیاز به فضای آموزشی در منطقه پردیسان افزود: نیاز به فضای آموزشی در این منطقه بسیار بیشتر از تعداد پروژه‌های احداثی در این خصوص است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم بیان کرد: با توجه به جمعیت بالای منطقه پردیسان ۱۱۰ واحد آموزشی مورد نیاز است که به دلیل نبود اعتبارات سرعت ساخت فضای آموزشی در این منطقه کند است که این امر نیازمند همکاری بیشتر اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

وی در خصوص راهکارهای لازم برای ساخت مدرسه در پردیسان افزود: از جمله اقداماتی که در زمینه ساخت فضای آموزشی در پردیسان انجام می‌گیرد هدایت خیرین برای مدرسه سازی در این منطقه است، علاوه بر این بخش دولتی نیز باید برای برآورده کردن نیازهای این منطقه تلاش کند.

وی بیان کرد: در گذشته مشکلاتی در زمینه واگذاری زمین برای مدرسه سازی وجود داشت که مقرر شد زمین‌هایی که کاربری آموزشی دارند برای مدرسه سازی واگذار شود که امیدواریم به زودی واگذاری زمین انجام شود.

وی در خصوص تأمین انشعابات مدارس افزود: در زمینه تأمین انشعابات در برخی از مدارس هنوز زیرساخت‌های آب و برق وجود ندارد که ایجاد این زیرساخت‌ها نیازمند همکاری متولی بخش آب و برق و غیره است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com