کد خبر ۲۹۱۳۹ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴

قم در آستانه کسب 2 سهمیه حضور در لیگ دسته اول فوتسال ایران

فوتسال قم در صورت تداوم عملکرد موفق دو نماینده خود یعنی آتلیه‌طهران و آرش نوین‌ایرانیان در مرحله پایانی فوتسال قهرمانی کشور از دو سهمیه حضور در لیگ دسته اول ایران برخوردار می‌شود.

به گزارش قم نا با صعود هشت تیم از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور امشب چهار مسابقه از دور رفت مرحله حذفی این دوره از مسابقات برگزار می‌شود تا نوبت به انجام دیدارهای دور برگشت و تعیین چهار تیم راه یافته به مرحله نهایی برسد.

از جمع هشت تیمی که موفق به کسب مجوز صعود از مرحله مقدماتی به مرحله حذفی فصل جاری مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور شده‌اند، دو تیم نماینده قم هستند و در واقع قم تنها استانی است که در این مرحله بیشترین نماینده را دارد.

قم معدن استعدادهای فوتسال

قم به لحاظ برگزاری مسابقات لیگ‌های دسته اول و دوم استان و همچنین برخورداری از تیم مطرح و معتبری در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌‌های کشور، در واقع معدن استعدادهای این رشته شناخته می‌شود و تیم لیگ برتری آن تنها با بازیکنان بومی به مصاف حریفان می‌رود.

به غیر از بازیکنان شاخصی که به عنوان سرمایه‌ها و استعدادهای فوتسال قم در ترکیب تیم لیگ برتری قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته حضور می‌یابند، بازیکنان زیاد دیگری پشت خط مانده و آرزو دارند که یک روز فرصت حضور در لیگ برتر را به دست بیاورند تا شایستگی‌ها و قابلیت‌های بالای فنی خود را به نمایش بگذارند و همگان به استعداد آنها پی ببرند.

امسال با توجه به حضور ارزشمند بخش خصوصی یعنی آتلیه‌طهران و آرش نوین‌ایرانیان در حمایت از تیم‌های باشگاهی فوتسال استان قم، این امکان فراهم شد که بازیکنان شاخص و نخبه فوتسال قم در ترکیب تیم‌هایی غیر از تیم لیگ برتری فوتسال قم در سطح اول فوتسال کشور حضور یابند.

بدین ترتیب تیم‌های آتلیه‌طهران و آرش نوین‌ایرانیان قم در مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور حضور یافتند و از قضا بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در مرحله گروهی یا مقدماتی بازی‌های این فصل در یک گروه در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

صعود هر دو نماینده قم از مرحله گروهی لیگ فوتسال کشور

نتیجه جالب‌تر این است که دو تیم در هفته نخست بازی‌ها با یکدیگر روبه‌رو شدند و تیم آرش نوین‌ایرانیان قم در همان هفته نخست همشهری خود تیم آتلیه‌طهران قم را شکست داد و این باخت انگیزه بازیکنان دو تیم را برای کسب امتیاز از بازی‌های بعدی نیز بیشتر کرد تا هر دو تیم به مرحله حذفی نیز برسند.

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در فصل جاری رقابت‌های لیگ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور سید مهدی غیاثی است و این مربی توانست با درایت و تجربه بالای خود همراه با تیمش به عنوان صدرنشین بازی‌های مرحله مقدماتی به مرحله حذفی مسابقات صعود کند.

غیاثی مربی با تجربه‌ای است که هم سابقه زیادی در سطح اول فوتسال و فوتسال کشور دارد و هم اینکه در تیم‌های فوتسال دبیری تبریز، ارم‌کیش قم، صبای قم و کیش‌ایر قم سابقه مربیگری دارد و در دهه 1370 نیز در تیم مطرحی همچون پارس‌خودرو تهران در کنار مهاجم مطرحی همچون بهنام سراج بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان در جام جهانی 1998 نیز بازی کرده است.

رقابت آتلیه‌طهران با مس کرمان / مصاف آرش با نفت

این مربی با تجربه که اکنون چهره‌ای شناخته شده در فوتسال کشور به شمار می‌رود در حالی به همراه تیمش یعنی آتلیه‌طهران قم راهی مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور شده که باید در این مرحله با تیم سرمایه‌گذاری مس کرمان دیدار کند.

فوتسالیست‌های تیم آتلیه‌طهران قم در نخستین بازی از مرحله حذفی رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور میهمان تیم فوتسال سرمایه‌گذاری مس کرمان هستند و با توجه به اینکه در خانه حریف بازی می‌کنند در صورت گلزنی به تیم میزبان برای بازی برگشت کار آسان‌تری دارند.

به دلیل اینکه تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم هم اکنون تیم صدرنشین گروه دوم مرحله مقدماتی مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، حساسیت روی بازی‌های این تیم بسیار زیاد است و کمیته داوران یک تیم چهار نفره از بهترین‌ها را برای قضاوت بازی‌ این تیم انتخاب کرده است.

دیدارهای مرحله حذفی فصل جاری مسابقات لیگ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی امروز آغاز می‌شود که دیگر نماینده فوتسال استان قم یعنی آرش نوین‌ایرانیان در خانه خود به میدان خواهد رفت و حریف این تیم نفت امیدیه نماینده استان خوزستان است.

صعود 2 تیم برتر به لیگ دسته اول فوتسال کشور

تیم فوتسال آرش‌نوین ایرانیان قم یکی از دو نماینده فوتسال قم در فصل جاری مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که بعد از صعود دیگر همشهری خود یعنی تیم آتلیه‌طهران قم به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شده و اکنون بخت بسیار بلندی برای راهیابی به جمع چهار تیم برتر بازی‌های این فصل دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی کمیته فوتسال کشور، دیدارهای دور رفت از مرحله حذفی فصل جاری مسابقات لیگ فوتسال قهرمانی باشگاه‌های ایران عصر امروز پنج‌شنبه پانزدهم مرداد ماه برگزار می‌شود و طی آن، تیم آرش نوین ایرانیان قم در خانه خود از نماینده استان خوزستان و شهرستان امیدیه یعنی تیم نفت این شهر میزبانی خواهد کرد.

آتلیه‌طهران قم و آرش‌نوین ایرانیان قم در صورت برتری در مجموع دیدارهای رفت و برگشت برابر تیم‌های سرمایه‌گذاری مس کرمان و نفت امیدیه خوزستان به مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتسال قهرمانی باشگاه‌های کشور صعود خواهند کرد.

این در حالی است که چهار تیم صعود کننده به مرحله نهایی بازی‌های خود را به شکل دوره‌ای برگزار می‌کنند و در پایان تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان این مرحله مستقیما مجوز صعود به رقابت‌های فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور را به دست خواهند آورد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com