کد خبر ۲۹۱۵۸ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
طی هفته گذشته صورت گرفت

انجام بالغ بر یک‌هزار ماموریت اورژانس در قم

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: تماس‌های برقرار شده با اورژانس استان منجر به انجام یک‌هزار و 390 ماموریت شد.

به گزارش قم نا ، محمدرضا حسنی با اشاره به عملکرد اورژانس قم در هفته گذشته اظهار کرد: بیش از هشت هزار تماس در اورژانس قم به ثبت رسیده است و تماس‌های برقرار شده با اورژانس قم منجر به انجام یک‌هزار و 390 ماموریت شده است.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام شده یک‌هزار و 174 ماموریت شهری و 216 ماموریت جاده‌ای بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به آمار حوادث ترافیکی گفت: در این مدت 531 ماموریت به حوادث ترافیکی اختصاص پیدا کرده است.

حسنی در خصوص کیفیت ماموریت‌ها اظهار کرد: 435 مورد از ماموریت‌ها شهری و 96 ماموریت دیگر مربوط به ماموریت‌های جاده‌ای بوده است.

وی آمار مجروحان سوانح ترافیکی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حوادث ترافیکی در این مدت 654 مصدوم بر جای گذاشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: 210 نفر از این مجروحان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 443 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حسنی با اشاره به آمار حوادث مرتبط با موتورسیکلت‌سواران تصریح کرد: 351 مورد از ماموریت‌های انجام شده در این مدت به موتورسیکلت‌سواران اختصاص داشت.

وی با اشاره به اینکه 424 نفر در این حوادث مجروح شدند، گفت: 319 مورد از ماموریت‌ها شهری و 32 ماموریت جاده‌ای بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: 166 نفر از مجروحان حوادث موتورسیکلت‌سواران به صورت سرپایی در محل حادثه، خدمات درمانی را دریافت و 258 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

حسنی تصریح کرد: برق‌گرفتگی یک مرد 35 ساله از جمله حوادث در امروز بود.

وی ادامه داد: در این حادثه که ساعت 51 دقیقه بامداد در خیابان 20 متری باهنر روی داد، آقایی 35 ساله دچار برق‌گرفتگی شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: این فرد با عملیات احیا پس از دریافت CPR به مراکز درمانی انتقال داده شد.

حسنی برخورد دو دستگاه خودرو را از دیگر حوادث امروز برشمرد و گفت: در این حادثه که ساعت 5 بامداد در اتوبان تهران به قم خروجی مهتاب روی داد، پنج نفر مجروح شدند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com