کد خبر ۳۰۸۰۸ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم مطرح کرد

اختصاص 58 درصد آمار مجروحان حوادث ترافیکی قم به موتورسواران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: 58 درصد آمار مجروحان سوانح ترافیکی هفته گذشته مختص موتورسیکلت‌سواران بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا حسنی با اشاره به عملکرد اورژانس قم طی هفته گذشته افزود: از تاریخ 28 شهریور ماه تا چهارم مهر ماه 8 هزار و 344 تماس در اورژانس قم به ثبت رسید.

وی ادامه داد: مجموع تماس‌های برقرار شده با اورژانس قم به انجام هزار و 343 ماموریت منجر شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص کیفیت ماموریت‌های انجام شده اظهار کرد: هزار و 156 ماموریت شهری و 187 ماموریت دیگر جاده‌ای بوده است.

حسنی آمار سوانح ترافیکی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این مدت 486 فقره تصادف به وقوع پیوست که 412 ماموریت شهری و 74 ماموریت دیگر جاده‌ای بوده است.

وی در خصوص مجروحان این سوانح اظهار کرد: در سوانح ترافیکی این هفته قم 627 نفر مجروح شدند که 206 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و 418 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص ماموریت‌های مربوط به موتورسیکلت سواران ابراز کرد: 315 ماموریت از مجموع ماموریت‌های انجام شده به موتورسیکلت‌سواران اختصاص داشته است.

حسنی ادامه داد: در این سوانح 367 نفر دچار آسیب شدند که 174 نفر به صورت سرپایی در محل حادثه خدمات درمانی را دریافت کرده و 218 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.  

وی اعلام کرد: حوادث هفته گذشته متاسفانه سه کشته بر جای گذاشت که دو کشته به حوادث موتورسیکلت‌سواران اختصاص داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به آمار سوانح موتورسیکلت‌سواران در قم اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشترین آمار تلفات و جراحات سوانح ترافیکی به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

حسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی حوادث ترافیکی هفته گذشته اظهار کرد: برخورد موتور با خودروی پراید از جمله حوادث این مدت بود.

وی ادامه داد: این حادثه در بلوار الغدیر روی داد که متاسفانه در آن یک نوجوان 16 ساله جان خود را از دست داد و یک نوجوان دیگر نیز به شدت آسیب دید.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ابراز کرد: در حادثه دیگری بر اثر برخورد خودرو با عابر در اتوبان قم – تهران متاسفانه یک آقا جان خود را از دست داد.

حسنی اضافه کرد: در دیگر حادثه‌ای که بر اثر برخورد موتورسیکلت و خودرو روی داد یک مرد 34 ساله فوت کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com