کد خبر ۲۹۱۸۴ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

فعالیت بیش از ۲ هزار واحد صنعتی کوچک در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ۲ هزار و ۷۴ واحد صنعتی کوچک در قم فعال است و این صنایع ۵۸ درصد اشتغال در قم را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش قم نا ، احمد ذاکری بعد از ظهر شنبه در مراسم رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب در بخش صنایع کوچک و بهره‌برداری و آغاز احداث ۱۵ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی قم، اظهار کرد: صنایع کوچک صنایعی هستند که میزان اشتغال آنها از ۵۰ نفر کمتر باشد.

وی گفت: در کل کشور از مجموع ۷۲ هزار و ۸۱۳ واحد تولیدی حدود ۶۶ هزار و ۴۱۳ واحد از صنایع کوچک هستند که در بخش سرمایه گذاری نیز ۲۸ درصد را این صنایع به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: در استان از ۲ هزار ۲۴۹ واحد صنعتی حدود ۲ هزار و ۷۴ واحد را صنایع کوچک تشکیل می‌دهد و ۵۲ درصد از سرمایه گذاری‌هایی که در استان صورت گرفته را این صنایع پوشش داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد اشتغال را در کشور صنایع کوچک تشکیل داده‌اند، افزود: در استان قم ۵۸ درصد را صنایع کوچک به خود اختصاص داده‌اند که این نشان از جایگاه ویژه این صنایع دارد.

ذاکری با اشاره به اینکه صنایع کوچک به نوعی تأمین کننده صنایع بزرگ هستند، تصریح کرد: این صنایع در کشور نیاز به حمایت دارد.

وی گفت: امیدواریم جذب سرمایه و  اشتغال پایدار افزایش یابد و شاهد آن باشیم که صنعتگر بدون هیچ نگرانی و ترسی به تولید خود ادامه دهد و بازار مناسب در اختیار داشته باشد و بتواند آن را توسعه دهد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com