کد خبر ۲۹۲۴۱ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۱
به مناسبت روز خبرنگار صورت می‌گیرد

ارائه تخفیف ناشران قم به اصحاب رسانه

رئیس هیئت مدیره مجتمع ناشران قم گفت: به مناسبت روز خبرنگار ناشران استان قم محصولات خود را با تخفیف 20 تا 30 درصد در اختیار خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار می‌دهند.

به گزارش قم نا ، حسین قوامیان ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد خبرگزاری کتاب ایران در قم و با هماهنگی با ناشران، تخفیفی برای خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 30 ناشر با این حرکت موافقت کردند تا کتاب‌های خود را با تخفیف 20 تا 30 درصد به اصحاب رسانه به فروش برسانند، گفت: انتشارات کومه، دارالفکر، سمت، حقوق اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دلیل ما، سرور، شهید کاظمی، هاجر، فانوس اندیشه، نسیم رحمت، اخلاق، اسراء، آینده درخشان، میثم تمار، نسیم حیات، انوارالهدی، مدرسه، فروشگاه کتاب کارون و ادیب از جمله این ناشران هستند.

رئیس هیئت مدیره مجتمع ناشران قم خاطرنشان کرد:‌ برگزاری چنین برنامه‌‌هایی در توسعه مجتمع ناشران تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: صنایع هنرهای دستی، محصولات فرهنگی، خدمات نرم افزار مرصاد و محصولات فرهنگی پیام قیوم که در مجتمع ناشران استقرار دارند، به همین مناسبت محصولات خود را با تخفیف 20 تا 30 درصد در اختیار خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار می‌دهند.

قوامیان عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند با ارائه کارت خبرنگاری یا معرفینامه از 17 تا 19 مرداد امسال از این مزایا بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مجتمع ناشران گفت: حدود 120 واحد اداری در مجتمع ناشران وجود دارد که تقریبا همه ظرفیت آن تکمیل شده، ولی طبقه‌های تجاری 30 تا 40 درصد آنها اشغال شده است.

رئیس هیئت مدیره مجتمع ناشران قم خاطرنشان کرد:‌ برای بررسی وضعیت فروش از ناشران مستقر در مجتمع نظرسنجی شده که بر همین اساس ناشرانی که کتاب‌های دانشگاهی را می‌فروشند، مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص دادند، ولی کتاب‌های عمومی کمتر خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه 42 درصد واحدها برای شهرداری است، گفت: واحدهای مربوط به شهرداری هنوز استقبال نشده بنابراین از شورای اسلامی شهر پیگیر هستیم تا این مشکل حل شود.

قوامیان به وضعیت چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: می‌توان بیان کرد که توافق هسته‌ای روزنه امیدی بود تا مواد اولیه ناشران با قیمت پایین‌تری تهیه شود و به این ترتیب قیمت کتاب پایین آید و تولید و چاپ کتاب افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع ناشران آبروی فرهنگ قم است و نگاه به این مجتمع باید فرا استانی باشد، زیرا این مجتمع در خاورمیانه نمونه‌ای ندارد و حتی در کشورهای توسعه پیدا کرده و جهان نیز بی‌نظیر است، بنابراین به حمایت مسئولان نیاز دارد.

رئیس هیئت مدیره مجتمع ناشران قم یادآور شد: ارائه تسهیلات به ناشران از اقدامات ضروری دیگر بوده تا این مجتمع راه‌اندازی‌شود و زمینه ایجاد محیط فرهنگی برای خانواده‌ها به وجود آید.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com