کد خبر ۳۱۷۲۳ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴
سفیر قم از حضور در دسته اول کشور انصراف داد

کناره‌گیری سفیر‎‏؛ اتفاقی دردناک برای والیبال قم

مسئولین باشگاه سفیر از حضور تیم والیبال این باشگاه به عنوان نماینده قم در مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور انصراف دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در شرایطی که فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال مردان قهرمانی باشگاه‌های کشور با جدال تیم‌های مدعی صعود به لیگ برتر از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود اما والیبال قم دیگر هیچ نماینده‌ای در این رقابت‌ها نخواهد داشت.

از سال 1390 که تیم والیبال هلال‌احمر نماینده والیبال استان قم در مسابقات لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور شد، علاقمندان به این رشته امیدوار بودند که دوران رکود والیبال قم به پایان رسیده و چهره‌های مستعد والیبال قم با حضور در لیگ دسته اول کشور توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

هلال‌احمر تنها یک سال از والیبال قم در سطح لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حمایت کرد و سال بعد از آن، تیمی به نام سفیر در مسابقات لیگ دسته اول والیبال ایران به عنوان نماینده استان قم به میدان رفت،‌ تیمی که برای والیبال قم اعتبار زیادی کسب کرد.

سفیر سه سال به عنوان نماینده استان قم در لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور حضور یافت و تا آستانه صعود به لیگ برتر نیز پیش رفت اما مهمتر از صعود، این بود که فرصت برای بروز استعداد و توانمندی چهره‌های مستعد والیبال قم ایجاد کرد.

باشگاه سفیر در رده‌های سنی پایه نیز به حمایت از والیبال استان قم پرداخت و به مدت سه سال متوالی از 1391 تا 1393 در رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور توانست با شکست تمام حریفان خود مقام نخست و عنوان قهرمانی را برای ورزش قم به ارمغان بیاورد.

سفیر حتی به پشتیبانی از والیبال بانوان نیز پرداخت و در سال 1393 تیمی به نمایندگی از قم به رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال بانوان باشگاه‌های کشور معرفی کرد، تیمی که توانست در پایان مقام سوم لیگ دسته اول را به دست بیاورد و یک موفقیت ارزنده برای ورزش قم رقم بزند.

این باشگاه در قم چندان مورد حمایت قرار نگرفت تا مدیریت آن در مواجهه با نامهربانی‌های صورت گرفته‌ به یک‌باره تصمیم به ترک سفیر از قم و رفتن آن به استان گیلان بگیرد و بدین‌ترتیب تیم والیبال سفیر از امسال نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های کشور شود.

در شرایطی که قرعه‌کشی فصل جدید مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته اول کشور در بخش مردان روز دوشنبه هفته جاری یعنی چهارم آبان‌ماه برگزار می‌شود دیگر خبری از نام قم در بین تیم‌های شرکت کننده در لیگ نیست و این یک اتفاق دردناک برای والیبال قم محسوب می‌شود.

این در حالی است که تعداد 16 تیم برای حضور در رقابت‌های سال 1394 لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و مربی یا سرپرست این تیم‌ها باید در روز قرعه‌کشی با فیش واریزی هزینه مبلغ ورودی در فدراسیون والیبال حضور یابد.

هزینه ورودی بازی‌های فصل جدید لیگ دسته اول والیبال مردان کشور معادل 35 میلیون تومان است که باید به شماره حساب فدراسیون والیبال واریز شود و واریز نکردن حق‌ ورودی به منزله انصراف از شرکت در لیگ دسته اول والیبال مردان کشور محسوب می‌شود.

تیم‌های والیبال گل‌گهرسیرجان، کهمان‌نوین الشتر، عمران‌ شهرداری ساری، بارز کرمان، کاله‌جوان مازندران، متین دامغان، شهرداری‌جوان ارومیه، ملوان تهران، عقاب نهاجا تهران، پدافند رعد هوایی اصفهان، پاس‌قوامین خراسان، شهرداری اراک، مقاومت‌فرمانداری مهاباد، سفیر گیلان، مناطق نفت‌خیز جنوب و باریج اسانس کاشان 16 تیمی هستند که برای حضور در لیگ امسال اعلام آمادگی کرده‌اند.

پیگیری‌ها برای اینکه به چه دلیل تیم سفیر از حضور به عنوان نماینده قم در فصل جدید لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور و همچنین دیگر رده‌های سنی آقایان و بانوان انصراف داد، به عدم همکاری و تعامل هیئت والیبال استان قم با باشگاه سفیر و همچنین بی‌نتیجه ماندن رایزنی‌های مدیریت باشگاه سفیر با اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای اختصاص یک سالن به برنامه‌های این باشگاه منتج شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com