کد خبر ۲۹۵۵۷ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۸
معاون پیشگیری از وقوع جرم بهزیستی استان قم مطرح کرد

ارائه برنامه و عزم جدی برای کاهش اعتیاد

معاون پیشگیری از وقوع جرم بهزیستی استان قم گفت: امروز نباید به فکر تامین اعتبار و بودجه باشیم، بلکه باید همه افراد دست به دست یکدیگر دهند تا جامعه را از اعتیاد دور کنیم.

به گزارش قم نا ، حجت‌الله محمدزاده ظهر امروز در نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محیط کار با رویکرد اعتیاد که در سالن همایش‌های اداره کل اصناف برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: همه بر این امر واقف هستیم اما متاسفانه به آن عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: طرح‌های مختلفی برای ترک اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر در کشور مطرح شد، اما متاسفانه هیچکدام از این طرح‌ها عملیاتی نشد و در هیچ زمانی شاهد نزول مصرف مواد مخدر نبوده و همیشه شاهد رشد مصرف مواد مخدر بوده‌ایم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم بهزیستی استان قم یادآور شد: این افراد بر این عقیده‌اند که افرادی که فقیر هستند و دارای وضعیت مالی مناسبی نیستند، معتاد هستند و به این ترتیب افراد ثروتمند با مصرف مواد مخدر معتاد نمی‌شوند که این باور نادرستی است که در جامعه وجود دارد.

محمدزاده تصریح کرد: امروز نباید به این فکر کنیم که اگر یک نفر را از اعتیاد نجات دهیم، فعالیت خوبی داشته‌ایم بلکه باید به این فکر کنیم که گروه‌های مختلف را از اعتیاد نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز همه افراد ممکن است وارد وادی اعتیاد و مواد مخدر شوند، گفت: امروز نباید به فکر تامین اعتبار و بودجه باشیم، بلکه باید همه افراد دست به دست یکدیگر دهند تا جامعه را از اعتیاد دور کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com