کد خبر ۲۹۶۰۴ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) مطرح کرد

نیاز دانشگاه حضرت معصومه(س) به اعتبار و زیرساخت‌های لازم

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: کمبود اعتبارات و نبود زیرساخت‌هایی نظیر برق و گاز از اصلی‌ترین نیازهای دانشگاه است.

به گزارش قم نا به نقل از روابط عمومی دانشگاه حضرت معصومه(س)، رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به همراه چند تن از مسئولان دانشگاه با حضور در دفتر استاندار قم با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار علیرضا باقری‌ثالث طی سخنانی به معرفی دانشگاه حضرت معصومه(س) پرداخت و افزود: این دانشگاه در زمان تصدی مهندس محتاج بر استانداری قم تأسیس شد و با حمایت شما به شکوفایی خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی دانشگاه سرعت پیشرفت این پروژه‌ها را بسیار مطلوب دانست و افزود: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده این دانشگاه در سال جاری در محل اصلی خود مستقر خواهد شد.

باقری‌ثالث در ادامه کمبود اعتبارات و نیز عدم وجود زیرساخت‌هایی نظیر برق و گاز را از اصلی‌ترین نیازهای دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: تا کنون پیگیری‌های بسیاری برای تصویب و جذب اعتبارات به روش‌ مختلف صورت داده‌ایم که امیدواریم که با حمایت شما بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی جذب اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، بودجه نمایندگان و بودجه متمرکز وزارت علوم را از راهکارهای موجود دانست و از استاندار قم خواست تا در این خصوص از دانشگاه حمایت کافی صورت گیرد.

استاندار قم نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تأسیس چنین دانشگاهی بر لزوم حمایت از آن تأکید کرد.

سیدمهدی صادقی در ادامه با اشاره به ضرورت تأمین زیرساخت‌های لازم برای ورود دانشجویان این دانشگاه به محل اصلی خود خطاب به مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گفت: باید پیگیری کرد تا هر چه زودتر مشکلات دانشگاه حل و فصل شود.

وی برگزاری جلسه با شرکت گاز، تأمین امنیت ترافیکی و انتظامی اطراف دانشگاه و تسهیل دسترسی به دانشگاه را از مواردی دانست که باید با پیگیری مسؤلان استانداری قم برطرف شود.

استاندار قم در ادامه با اشاره به مشکلات شدید استان در زمینه جذب اعتبارات، به برخی پروژه‌های ناتمام اشاره کرد و افزود: سیاست استان در حال حاضر این است تا هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به پایان برسد.

وی عدم توازن در ابعاد مختلف توسعه قم را سبب بروز بسیاری از مشکلات در این شهر دانست و افزود: باید قم را به یک مسیر متوازنی که همه نیازهای استان در آن دیده شده است، هدایت کرد.

صادقی ادامه داد: با این نگاه توسعه مراکز دانشگاهی و از جمله دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در اولویت‌ قرار خواهد گرفت.

وی تکمیل پروژه خیابان عماریاسر، بلوار جمهوری، تسهیل دسترسی به پردیسان، مترو، ایجاد زیرساخت‌های مسکن مهر و... را پروژه‌های عمده شهر قم دانست و اظهار امیدواری کرد به زودی بتوان از این پروژه‌ها بهره‌برداری کرد.

استاندار قم در پایان یادآور شد: در صورت ایجاد گشایشی در زمینه جذب اعتبارات، دانشگاه حضرت معصومه(س) حمایت خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com