کد خبر ۲۹۷۱۳ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم:

توسعه کاروانسرای دیر گچین نباید به پوشش گیاهی منطقه آسیب برساند

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به طرح مرمت و بازسازی کاروانسرای دیر گچین گفت: وظیفه ما طبق قانون حفظ مراتع استان است و نباید کاری بکنیم که این مقدار کم پوشش گیاهی که در کویر قرار دارد از بین برود.

به گزارش قم نا ، محمدرضا طلایی اظهار کرد: دیر گچین یک منطقه گردشگری است که هم مسافران و هم طبیعت‌گردان می‌توانند از آن استفاده کنند و دارای ظرفیت بسیار خوبی برای جذب توریسم و علاقمندان به آثار تاریخی است.

وی گفت: زمین‌هایی که اطراف کاروانسرای دیر گچین قرار دارد از مراتع بسیار خوب و درجه یک استان قم به شمار می‌رود که این مراتع به علت اینکه ریزگردها و شن‌های بیابان را به خود جذب می‌کنند و مانع از گسترش بیابان می‌شوند باید حفظ شوند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم ضمن حمایت از طرح عمرانی دیرگچین و اطراف آن گفت: زمین‌هایی که ابتدا برای این پروژه در نظر گرفته شده بود بسیار زیاد بود که موجب نابودی و از بین رفتن تعداد زیادی از درختچه‌های کویری می‌شد که جهاد کشاورزی با چنین مسئله‌ای مخالف است.

وی تاکید کرد: وظیفه ما طبق قانون حفظ مراتع استان است و نباید کاری کنیم که این مقدار کم پوشش گیاهی که در کویر قرار دارد از بین برود.

طلایی ادامه داد: اجرای طرح توسعه کاروانسرای دیر گچین نباید به پوشش گیاهی منطقه به هیچ وجه آسیب برساند.

وی افزود: مواردی که به جهاد کشاورزی استان قم مربوط است به زودی پیگیری خواهد شد و با توجه به اینکه این منطقه ملی است مواردی هم به تهران ارتباط دارد که باید در مرکز از سوی مسئولان امر دنبال شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم ابراز کرد: امیدواریم با رفع موانع موجود هر چه زودتر این کاروانسرا و تفریح‌گاه‌های اطراف آن به به بهره‌برداری برسد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com