کد خبر ۲۹۷۱۴ انتشار : ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۱
معاون میراث‌فرهنگی استان قم:

بازارچه‌های دائمی و فصلی صنایع‌دستی در استان قم راه‌اندازی شود

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از فعالیت ۱۵ هزار هنرمند در ۹۷ رشته هنری در استان خبرداد و گفت: بازارچه‌های دائمی و فصلی صنایع‌دستی در استان قم راه‌اندازی شود.

به گزارش قم نا ، مهدی نصر ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 15 هزار هنرمند در 97 رشته هنری در استان قم در حال فعالیت هستند، اظهارداشت: از این میان 14 رشته بومی و هفت رشته در حال منسوخ در استان قم فعال است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، با بیان اینکه رشته‌های صنایع دستی مبلمان، منبت و صنعت چوب در استان قم در اولویت رشته‌های هنری است، عنوان کرد: در سال 92 اعتبارات استانی 80 میلیون تومان بوده ‌و اعتبارات کشوری 19 میلیون تومان، ‌در حالی که در سال93، 183میلیون تومان اعتبارات استانی و 90 میلیون تومان اعتبارات کشوری است که برای نخستین بار این مقدار اعتبارات تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 460 نفر از هنرمندان استان قم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه صنایع دستی 1300 نفر اشتغال زایی شده که استان قم در این زمینه تعهدات خود را انجام داده است.

معاون صنایع دستی قم احداث و راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی را مهمترین دغدغه هنرمندان دانست و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این بازارچه‌ها موقعیت شغلی هنرمندان مورد توجه قرار می‌گیرد.

نصر با بیان اینکه صنایع دستی، سوغات فرهنگی هر شهری است، تصریح کرد: برای گردش اقتصادی مناسب نیاز است بازارچه‌های دائمی و فصلی در استان راه‌اندازی شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com