کد خبر ۲۸۸۳۳ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
معاون صنایع دستی:

محصولات صنایع دستی قم تجاری سازی می شود

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم بر تجاری و کاربردی سازی محصولات صنایع دستی با تعامل فروشگاه های مجازی پارک علم و فناوری استان تاکید کرد.

به گزارش قم نا از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، مهدی نصر اصفهانی در بازدید از بخش های مختلف مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری قم با اشاره به اینکه واحدهای فناور و فروشگاه های مجازی پاک علم و فناوری بهترین ظرفیت برای معرفی محصولات صنایع دستی استان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام است و روزانه شاهد ورود زائران از نقاط مختلف جهان هستیم می توانیم از ظرفیت این واحدها برای برند سازی و تجاری سازی صنایع دستی به عنوان سوغاتی هنری و مذهبی استفاده کنیم.

وی افزود: بازار هدف استان قم توریست ها و گردشگرانی است که از نقاط مختلف وارد این استان می شوند، از این رو بهترین فرصت برای هنرمندان است تا صنایع دستی خود را معرفی و جهت بازاریابی و فروش آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: استان قم دارای 115 رشته در حوزه صنایع دستی است که برخی از این رشته ها تخصصی و بومی برای استان است که باید برای معرفی این صنایع به عنوان یک برند برای استان قم تلاش کنیم، چراکه استان قم دارای هنرمندان تراز اول کشور است که در حوزه صنایع دستی آثار هنری ارزشمندی از خود باقی گذاشته و در حال حاضر فعال هستند.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از ایده های تجاری سازی و هنرمندان حمایت می کند گفت: این اداره کل به افرادی که در این عرصه وارد می شوند با ارایه تسهیلات حمایت مادی و معنوی می کند.

معاون صنایع دستی قم افزود: از برپایی بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی در استان حمایت خواهیم کرد تا به تقویت و تشویق هنرمندان استان بپردازیم.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی صاحبان طرح و ایده در کاربردی سازی و فروش محصولات صنایع دستی در استان کارآمد است گفت: حوزه صنایع دستی بسیار گسترده و مناسب برای افراد خلاق است تا با ارائه طرح های نوآورانه ضمن درآمدزایی برای ارتقای صنعت صنایع دستی وارد شوند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com