کد خبر ۲۹۷۶۶ انتشار : ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
آیت الله فاضل لنکرانی:

توجه به توریسم علمی باعث توسعه قم می‌شود

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه قم می‌تواند مهم‌ترین کانون توریستی کشور شود، افزود: توجه به توریسم علمی باعث توسعه بیش از پیش شهر قم می‌شود.

به گزارش قم نا به نقل از شهرداری قم، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار شهردار قم با وی، ضمن اشاره به لزوم کمک دولت به شهرداری قم، گفت: با توجه به شرایط ویژه شهر قم دولت باید کمک‌های ویژه به شهرداری قم در راستای توسعه ابعاد بین‌المللی این شهر انجام دهد.
 
وی با اشاره به تعابیری که در روایات و همچنین بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به شهر قم وجود دارد، گفت: بزرگان، قم را شهر علم و تقوا دانستند و ائمه اطهار(ع) هم نگاه ویژه‌ای به قم داشته‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه، قم را پایتخت انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: باید زائرانی که به شهر قم می‌آیند بیشترین بهره را از فضای معنوی این شهر ببرند.

وی با بیان اینکه برخی افراد برداشت‌های اشتباهی نسبت به شهر قم داشته‌اند که باعث عقب‌ماندگی این شهر شده است، اظهار داشت: باید توسعه اقتصادی شهر قم را همگام با بعد علمی و فقهی آن پیش برد و زیبایی‌های شهر قم باید چندین برابر دیگر شهرها باشد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه با بیان اینکه یکی از ملزومات مراکز علمی فضاسازی مناسب و زیبا برای آن می‌باشد تصریح کرد: فضای شهر قم باید متناسب با روحیه علمی آن شود که امیدواریم با تدبیر شهردار جدید وضعیت نامناسب فعلی ساماندهی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قم می‌تواند مهم‌ترین کانون توریستی کشور شود، افزود: توجه به توریسم علمی باعث توسعه بیش از پیش شهر قم می‌شود و مسئولان کشور هم باید نسبت به معرفی قم به دیگر کشورهای جهان مساعی بیشتری داشته باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضمن تأکید بر اهمیت تنظیف محیط شهری، اطهار داشت: امیدواریم با مدیریت جدید وضعیت نظافت شهری مناسب‌تر شود.

مذاکره با بانک‌ها جهت تسویه بدهی‌های شهرداری قم

شهردار قم نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت ویژه بلوار پیامبر اعظم(ص) ابراز داشت: با توجه به اینکه در ابتدا و انتهای این بلوار مکان‌های مقدس وجود دارد باید با احتیاط بیشتری برای ساخت و ساز در این بلوار برنامه‌ریزی شود و هارمونی مذهبی این بلوار حفظ شود که در این راستا در حال مذاکره با مراکز حوزوی برای سرمایه‌گذاری در این بلوار هستیم تا این مراکز در این بلوار تجمیع شوند.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت بحث اقتصاد فرهنگ ابراز داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب تناسبی میان مراکز تجاری و فرهنگی ایجاد کنیم و طرح اقتصاد فرهنگ می‌تواند در این راستا راه‌گشا باشد.

وی مشکل ریزگردهای شهر قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر به مشکل ریزگردها مخصوصاً در ورودی‌های شهر توجه کافی نشود در آینده زندگی در شهر قم مختل خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به بدهی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قم در خصوص اجرای پروژه‌های شهری اظهار داشت: بخش اعظمی از این بدهی مربوط به دو پروژه بزرگ بلوار پیامبر اعظم(ص) و فاز ۵ بلوار عمار یاسر است.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) شهرداری قم ۷۶۲ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد و میزان بدهی در فاز ۵ بلوار عماریاسر نیز ۲۴۰ میلیارد تومان است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه میزان بدهی شهرداری به بانک شهر ۲۵۰ میلیارد تومان است گفت: طی نشستی با مسئولان بانک شهر قرار بر این شده است که از طریق تهاتر این بدهی پرداخت شود و با بانک‌های ملی و تجارت هم مذاکراتی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باید دولت در این زمینه شهرداری قم را حمایت کند، افزود: انتظار داریم که سود این بدهی‌ها از سوی دولت بخشیده شده و ما نیز برای بازپرداخت اصل بدهی برنامه‌ریزی‌های لازم را خواهیم داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com