کد خبر ۳۳۵۶۶ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
دبیر کانون کارآفرینی قم :

ظرفیت‌های توریست‌درمانی و توریست‌مذهبی قم مهجور مانده است

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های فراموش شده گردشگری در استان قم مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان قم در سطح بین‌الملل در زمینه گیاهان دارویی می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم حمیدرضا بیگدلی با اشاره به اینکه در استان به فراخور سرمایه‌گذاری‌ها ظرفیت فعال نداریم، اظهار‌داشت: کارخانه‌ای که سرمایه‌گذاری کرده هر سال 30 هزار تن بازدهی داشته باشد، اما بازدهی‌اش به 3هزار تن هم نمی‌رسد.

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه بازار استان قم کشش لازم را نداشته است، افزود: با تکنولوژی پیر شده در حال فعالیت هستیم و امکان رقابت وجود ندارد و مصرف انرژی به تراز انرژی صنعت نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به تولید‌کنندگان داده نشده و قانون کار به‌درستی تدوین نشده است، خاطرنشان کرد: این عوامل سبب شده از ظرفیت‌های بسیار زیاد استان استفاده نشود، در کشور امکان بهره‌مندی از نفت، انرژی ارزان و گردشگری را داریم اما از هیچ کدام از آن‌ها به‌درستی استفاده نشده است.

بیگدلی عنوان کرد: توریست مذهبی، توریست درمانی و توریست آموزشی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در استان قم قابلیت‌های بسیاری دارد، کویرگردی مبحثی است که امروز بسیار از آن صحبت می‌شود و استان قم منبع بی‌بدیل کویر است اما به‌گونه‌ای مناسب از آن استفاده نشده است.

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های مردم نهاد در توسعه و گسترش سطح تولید در استان قم، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌های لازم تا به امروز برای توسعه تولیدات استان قم صورت نگرفته و اینجاست که سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند وارد شده و خدمات مشاوره‌ای ارائه کنند که در کدام قسمت از استان نیاز به‌کار در چه حوزه‌ای بیشتر احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار مجوز رسمی دولتی کارآفرینی در کشور صادر شده است، بروکراسی‌ها اداری برای شروع کار جدید در کشور بسیار طولانی است و و 15 روز حداقل و در حالت آرمانی طول می‌کشد که مجوز شروع به کار داده شود؛ این موضوع یک آسیب محسوب می‌شود و باید اصلاح شود.

بیگدلی عنوان کرد: باید سازمان‌های مردم نهاد کارآفرینی در این زمینه به‌کار گرفته شوند، کارآفرین کسی است که دیدگاه و روش نوینی را برای کار خود بر می‌گزیند که این شیوه جدید منجر به بهره‌وری می‌شود.

دبیرکل کارآفرینی استان قم با اشاره به اینکه با استفاده از به‌کارگیری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه کارآفرینی می‌توانند افراد در انتخاب مشاغل بهترین تصیمیم را با کمترین ریسک برگزینند، افزود: باید انتخاب مشاغل بر‌اساس طرح جامعی صورت گرفته و براساس یک سازماندهی مشخص باشد که بازدهی مناسبی داشته باشد به‌طور مثال در بخش داروی گیاهی استان قم می‌تواند در سطح کشور و حتی بین المللی حرف زیادی برای گفتن داشته باشد به شرطی که از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده کنیم.

 

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com