کد خبر ۲۹۷۹۳ انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲

صبای قم و پدیده؛ دایی در تدارک قطع نوار ناکامی

تیم‌های فوتبال صبای قم و پدیده مشهد در هفته پنجم لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور در شرایطی با هم روبه‌رو می‌شوند که علی دایی در تدارک قطع نوار ناکامی در کسب پیروزی است.

به گزارش قم نا ، تیم فوتبال صبای قم در هفته پنجم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال باشگاه‌های کشور پذیرای تیم پدیده مشهد است و می‌خواهد با شکست شاگردان محمدرضا مهاجری به نخستین پیروزی فصل خود دست پیدا کند.
صبا که در 4 بازی اخیر خود رنگ پیروزی را ندیده و 3 تساوی و یک شکست در کارنامه دارد به دلیل آغاز دیرهنگام تمرینات خود از نظر شرایط آمادگی بدنی در وضعیت خوبی قرار ندارد و به نظر می‌رسد این مشکل، دلیل عمده ناکامی‌های تیم تحت هدایت علی دایی باشد.
شکست در برابر راه آهن در مسابقه هفته گذشته و پس از آن 3 تساوی متوالی که 2 تای آن در بازی‌های خانگی صبا رخ داد حاکی از شرایط نابسامان صبا در فصل جدید است اما با این وجود، آن‌ها به آینده امید زیادی دارند.
با توجه به اینکه هر تیم حرفه‌ای برای حضور در لیگ به 6 الی 8 هفته بدن‌سازی نیاز دارد، افت شدید صبا در ابتدای لیگ قابل پیش بینی بود و تیمی که در مدت کمتر از 2 هفته تشکیل شد و بتدریج اقدام به جذب بازیکن کرد حالا در ابتدای لیگ عملکردی ناامید کننده داشت.
با این وجود به نظر می‌رسد صبا به‌تدریج و احتمالاً پس از تعطیلات کوتاه مدت لیگ به دلیل حضور تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی، وضعیت بهتری پیدا می‌کند و می‌تواند خود را به شرایط ایده آل نزدیک کند.
حضور بازیکنانی باتجربه و میدان دیده در صبا در این فصل، دست دایی را در چیدمان مهره‌ها بازگذاشته اما وی به خوبی می‌داند تیمی پرستاره اما ناآماده و فاقد توانایی نبرد در تمام مدت بازی، نمی‌تواند امید چندانی به کسب نتایج مطلوب داشته باشد.
به همین دلیل، صبا در 4 بازی ابتدای خود نه تنها پیروز نشده بلکه در بخش مالکیت توپ، دوندگی در زمین و حضور در یک سوم دفاعی حریف نسبت به حریفان در موقعیت مغلوب قرار داشته اما امیدوار است شرایط به زودی تغییر کند.
صبا در شرایطی برابر پدیده قرار می‌گیرد که امیدوار است با کسب نخستین 3 امتیاز فصل، از نظر روانی در شرایط مطلوب تری قرار گیرد و با انرژی مثبت ناشی از این پیروزی راهی اردوی آماده سازی شود.
دایی به هیچ وجه نمی‌خواهد تیمش در یک بازی خانگی دیگر امتیازی از دست بدهد اما حریف صبا پدیده‌ای است که در آغاز فصل خوب کار کرده و نتایج این تیم نشان دهنده این است که صبا روز چهارشنبه با تیم قدرتمندی روبرو می‌شود.
پدیده در هفته نخست لیگ بر‌تر در تهران، پرسپولیس را با تساوی 2 بر 2 متوقف کرد و سپس در مشهد به دیدار فولاد خوزستان رفت و در روزی که می‌توانست برنده بازی باشد با یک گل دیرهنگام از سوی حریف، به تساوی یک بر یک بسنده کرد.

شاگردان مهاجری در هفته سوم در دیداری خارج از خانه با سایپا بازی را واگذار کردند تا مهاجری هم، همانند علی دایی یک باخت در کارنامه داشته باشد.
با این وجود، پدیده در هفته چهارم در مشهد دست به کار بزرگی زد و موفق شد تراکتورسازی تبریز، این تیم پرمهره و مدعی را یک بر صفر شکست دهد و با کسب 5 امتیاز از 4 بازی خود را به رده هشتم جدول برساند.
صبا نیز کار خود را با تساوی بدون گل برابر استقلال اهواز در قم آغاز کرد و سپس در تهران مقابل نفت تهران به تساوی یک بر یک رسید.
آن‌ها سپس در قم در روزی پرحادثه برابر گسترش فولاد تبریز یک بر یک مساوی کردند اما هفته چهارم با نخستین باخت صبا همراه شد و این تیم در برابر راه آهن 2 بر یک شکست خورد تا با 3 امتیاز از 5 بازی در جیاگاه سیزدهم قرار گیرد.
مصاف فصل گذشته صبا و پدیده در قم در دور برگشت لیگ چهاردهم به تساوی بدون گل انجامید البته دو تیم در بازی رفت نیز در مشهد به تساوی رضایت داده بودند و رضا عنایتی برای پدیده و احمد حسن‌زاده برای صبای قم در آن مسابقه گلزنی کردند.
جلوه ویژه بازی روز چهارشنبه صبا و پدیده در قم، بازگشت حسین بادامکی به قم و بازی در برابر تیمی است که در 2 سال اخیر بازی‌های خوبی برای این تیم انجام داد.
بادامکی که در یکی دو فصل اخیر از مهره‌های تاثیرگذار صبای قم بود پس از پایان فصل گذشته راهی پدیده شد و حالا بار دیگر به قم می‌آید تا در برابر تیم سابق خود قرار گیرد گرچه صبا با فصل گذشته خود تفاوت اساسی کرده است.
به نظر می‌رسد امید خط حمله پدیده به یونس شاکری است و این مهاجم تنومند و قدرتی در کنار بازیکنانی چون میلاد غریبی، محسن یوسفی، مهدی خیری و محمدرضا ناصحی می‌خواهند دروازه حامد لک را بگشایند.
صبا نیز با محمد قاضی، رضا حقیقی، قاسم دهنوی و جلال علیمحمدی به دنبال گلزنی برابر راه آهن و کسب 3 امتیاز بازی است.
دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و پدیده مشهد از ساعت 19 و 10 دقیقه روز چهارشنبه 4 شهریور در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم برگزار می‌شود.
ترکیب احتمالی صبای قم: حامد لک، مسعود حق جو، خوزه ماچادو، ابوالفضل ابراهیمی، قاسم دهنوی، امیرحسین صادقی، رضا حقیقی، جلال الدین علی محمدی، محمد آرام طبع، سامان آقازمانی و محمد قاضی/ سرمربی: علی دایی
ترکیب احتمالی پدیده مشهد: مجتبی روشنگر، ایگور پراهیچ، حسین مرادمند، حسن جعفری، رضا ناصحی، میثم نقی‌زاده، حسین بادامکی، کریم احمدی، میلاد غریبی، مهدی خیری و یونس شاکری/ سرمربی: محمدرضا مهاجری
گزارش از حامد اسماعیلی

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com