کد خبر ۲۹۸۵۷ انتشار : ۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

پروژه‌های نیمه تمام قم تا پایان سال تکمیل می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: با اعتبارات ملی و همچنین منابع سفر رهبری به قم، پروژه‌های نیمه تمام استان قم تا پایان سال جاری تکمیل خواهند شد.

به گزارش قم نا ، سید حسن رضوی ظهر امروز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی همزمان 221 پروژه عمرانی هفته دولت در قم اظهار کرد: نسبت به سال گذشته تاکنون، دو برابر رقم سال گذشته از محل سفر رهبر معظم انقلاب به قم اختصاص یافته به طوری که در سال 93 حدود 75 میلیارد تومان تخصیص یافته بود و پیش‌بینی برای سال جاری 165 میلیارد تومان است که 145 میلیارد تومان آن با تخصیص کامل ابلاغ شده است.

وی افزود: در زمینه اعتبارات ملی نیز تغییرات گسترده‌ای نسبت به سال گذشته نداشته‌ایم و در مجموع، حدود 11.6 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه با منظور کردن اعتبارات ملی و نگاه مبلغی به اعتبارات موجود، در سال جاری افزایش 35 درصدی اعتبارات عمرانی پیش‌بینی می‌شود گفت: بر همین اساس پیشرفت بیشتری در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که تمام پروژه‌های نیمه تمام از محل اعتبارات کنونی تکمیل خواهند شد مگر طرح‌هایی که به صورت خاص مد نظر هستند که تا سال 95 تکمیل می‌شوند.

رضوی با بیان اینکه سال جاری نیز از نظر هزینه‌ای باید تجربه سال گذشته مد نظر قرار گیرد گفت: با تجربه‌ای که از سال 93 به دست آمده، امیدواریم سال 94 با موفقیت به سرانجام برسد البته امیدواریم با گشایشی که ایجاد می‌شود در سال 95 با بهبود شرایط مواجه شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: با وجود مشکلات موجود، دولت تدبیر و امید اقدامات عمرانی را کاهش نداده است البته باید توجه داشت که در شرایط کنونی، استفاده از منابع دولتی باید در حالت خاص باشد و لازم است مدیران به دنبال جذب منابع جدید باشند.

وی افزود: چند دستگاه و اداره مانند راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی طی سال جاری رایزنی خوبی با وزارت‌خانه‌های متبوع برای جذب اعتبار لازم برای استان قم داشته‌اند که از آنها تشکر می‌کنیم.

رضوی با تاکید بر اینکه با نشستن در ادارات کاری از پیش نمی‌رود گفت: لازم است مدیران استانی به وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های ملی مراجعه کرده و اعتبارات لازم را جذب کنند؛ یکی از محورهای ارزشیابی مدیران نیز در پایان سال 94 همین مسئله خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به بهره‌وری و حضور بیشتر بخش خصوصی در کنار رقابت‌پذیری و دانش‌محوری جزو مباحث اساسی برنامه ششم توسعه هستند خاطرنشان کرد: تدوین این برنامه در دولت و مجلس پس از ابلاغ سیاست‌های کلی توسط رهبر معظم انقلاب شروع شده و بر همین اساس، در طرح آمایش استانی و مشارکت بیشتر در تدوین این برنامه، بنا شده است که پیشنهادات لازم ارائه شوند.

وی تبیین کرد: مدیران استانی در بخش‌های فرا دستی نقشی ندارند ولی در حوزه منطقه‌ای و بخشی که مربوط به استان‌ها می‌شود باید مشارکتی جدی داشته باشند.

رضوی در پایان به سیاست توازن منطقه‌ای دولت اشاره کرد و گفت: بر همین اساس لازم است مدیران دولتی در قم با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های موجود، پیشنهادات و نظرات خود را برای تدوین نهایی برنامه ششم ارائه دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com