کد خبر ۲۹۹۷۹ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
مدیرکل جهاد کشاورزی قم خبر داد

اختصاص ۲۳ میلیارد اعتبار به بخش آب کشاورزی قم‌

مدیرکل جهاد کشاورزی قم از اختصاص ۲۳ میلیارد تومان اعتبار به بخش آب در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا طلایی با اشاره به افتتاح 23 پروژه در بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت در قم اظهارداشت: این پروژه‌ها با اعتباری که از محل منابع ملی تأمین شده شده بود، به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه با توجه به مشکلات زیادی که در بخش آب و خاک در قم داریم بیشترین تمرکز در پروژه‌ها بر این موضوع ‌است، افزود: اکثر پروژه‌ها مربوط به آبیاری تحت فشار و قطره ای و اصلاح الگوی کشت است که با این اقدامات می‌توان تا 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه‌ها برای 114 نفر اشتغالزایی صورت گرفته است عنوان کرد: این پروژه‌ها در مجموع اعتباری معادل 109 میلیارد ریال داشته است.

طلایی با بیان اینکه در زمینه سازی بهینه سازی مصرف آب اعتبارات خوبی به قم تعلق گرفته است تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌هایی که با وزارتخانه در این زمینه داشته‌ایم 23 میلیارد تومان اعتبار به بخش آب در قم اختصاص یافته است که رقم بالایی است.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار در 3 هراز هکتار از اراضی قم امسال در برنامه‌های ما وجود دارد عنوان کرد: آبیاری با سیستم میکرو در کشت بهاره مورد استفاده قرار گرفته بود که با توجه به بهره وری بالای آن مقرر شده است در کشت پاییزه نیز از این نوع آبیاری استفاده کنیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری‌های بخش کشاورزی قم خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش با کاهش مواجه بوده است اما بانک‌ها مطابق با قانون وظیفه دارند 25 درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

طلایی با بیان اینکه با اختصاص این منابع به کشاورزی مشکلات کشاورزان قابل حل و فصل است اظهارداشت: کشاورزی در قم نیازمند سرمایه در گردش است و در این صورت است که مشکلات حل می‌شود.

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com