کد خبر ۳۰۰۴۳ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
معاون فرمانده انتظامی قم:

طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قم اجرا می‌شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ارتقای امنیت اجتماعی در حال اجراست گفت: نیروی انتظامی قم با افرادی که با مقاصد خاص به دنبال تخریب چهره مذهبی قم هستند برخورد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سرهنگ احمد صادقی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم که در اتاق اصناف قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتباط میان نیروی انتظامی و اصناف در قم خوب است اظهارداشت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دون وجود آموزش و اطلاع رسانی نمی‌توان عملکرد مناسبی داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه وقوع هر جرم دارای سه بعد است افزود: مثلث جرم از مجرم، قربانی و ف ضای اجتماعی تشکیل شده و یک مجرم زمانی می‌تواند در جامعه مسلط شود که قربانی از اطلاعات کافی برخوردار نباشد.

وی با بیان اینکه آگاهی‌دهی و آموزش باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد خاطرنشان کرد: اصناف در زمینه اطلاع رسانی جزء مهم‌ترین بخش‌ها است و توسط اتاق اصناف می‌توانیم دایره آموزش را گسترده‌تر و اتحادیه‌ها را وارد امور آموزشی کنیم.

صادقی با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان قم آمادگی ارائه مشاوره و آموزش همگانی در کارگاه‌های آموزشی اصناف را دارد گفت: هر صنفی این درخواست را داشته باشد دوره آموزشی را در بخش‌های مختلف مانند فضای مجازی، حوزه سایبری و فضای عمومی برگزار می‌کنیم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی قم با مظاهر آلودگی اجتماعی مانند آلودگی صوتی، تصویری، سگ گردانی، مزاحمت برای نوامیس و قلیان کشیدن در سطح شهر مقابله می‌کند افزود: راهنمایی و رانندگی نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی با سناریوی خاص به دنبال تخریب چهره مذهبی قم هستند افزود: نیروی انتظامی با مظاهر این قانون شکنی‌ها به شدت برخورد می‌کند.

صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ارتقای امنیت اجتماعی در حال اجراست تصریح کرد: این طرح برای مقابله با این ناهنجاری‌ها اجرا می‌شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com