کد خبر ۳۰۰۷۵ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت:

بخشنامه وزارت کشور برای گسترش حوزه‎های علمیه ابلاغ شد

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات گفت: وزارت کشور بخشنامه‌ای برای توسعه حوزه‌های علمیه در استان‌ها به استانداران ابلاغ کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی امروز در نشست فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد بر لزوم تعامل بیشتر طلاب علوم دینی و روحانیون با بدنه دولت برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به دبیرکلی وزیر کشور در ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهره مندی از ظرفیت طلاب و روحانیون و تعامل با آنها برای حل معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست.

این استاد حوزه علمیه قم نگاه دولت به توسعه حوزه‌های علمیه را مثبت خواند و تاکید کرد: وزیر کشور بخشنامه‌ای که حاوی مصوبات بر زمین مانده بود را به منظور گسترش و تقویت حوزه‌های علمیه در استان‌ها به استانداران ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام نمازی ابراز امیدواری کرد که این ابلاغیه ۱۳ بندی بتواند در اجرای مصوبات گذشته و توسعه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران اثربخش باشد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات به نقش طلاب و حوزه‌های علمیه در زمینه‌سازی برای تقویت همدلی و همزبانی میان دولت و ملت اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت‌های علما بوده و سیاست دولت یازدهم، حمایت از حوزه‌های علمیه در عین تاکید بر رعایت استقلال این مراکز است.

وی تعامل روحانیون و طلاب با مسئولان استانی را رو به توسعه دانست و افزود: دولت یازدهم به ویژه وزارت کشور از نظرات و پیشنهادات حوزویان در حل مشکلات و معضلات جامعه به بهترین نحو استفاده می‌کند چون روحانیت همواره ناصح دلسوز نظام و مردم است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com