کد خبر ۳۰۱۴۲ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
در پنج ماهه امسال صورت گرفت

انجام بیش از 50 هزار مورد بازرسی در قم

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از انجام بیش از 50 هزار مورد بازرسی در پنج ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد سمیعی‌نسب با اشاره به عملکرد این سازمان در پنج ماهه نخست امسال گفت: از اول فروردین ماه 94 تا 31 مرداد ماه 94، 52 هزار و 982 مورد بازرسی از اماکن مختلف صورت گرفته است.

وی تعداد گزارش‌های واصله را 6 هزار و 325 مورد ذکر کرد و افزود: تعداد تخلفات به ثبت رسیده در این مدت 6 هزار و 845 مورد بوده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به نوع تخلفات بیان کرد: گرانفروشی، عدم رعایت بهداشت، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و تقلب و عدم صدور فاکتور از جمله موارد تخلفات ثبت شده در این مدت بوده است.

سمیعی‌نسب ادامه داد: نداشتن ترازو، عرضه خارج از شبکه، حراج، کالای قاچاق و نداشتن پروانه کسب را از دیگر تخلفات این مدت عنوان کرد.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های هر تخلف اظهار کرد: عدم درج قیمت با 2 هزار و 197 پرونده و نداشتن ترازو با پنج پرونده به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در خصوص دیگر پرونده‌ها ابراز کرد: در این مدت هزار و 978 پرونده برای گرانفروشی، 612 پرونده برای عدم رعایت بهداشت، 517 پرونده برای کم‌فروشی و تقلب، 751 پرونده برای عدم صدور فاکتور و 106 پرونده برای کالای قاچاق تشکیل شد.

سمیعی‌نسب اضافه کرد: همچنین 105 پرونده برای عرضه خارج از شبکه، 21 پرونده برای حراج و 47 پرونده نیز برای نداشتن پروانه کسب تشکیل شد.

وی با اشاره به ارزش ریالی این پرونده‌ها بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از 17 میلیارد ریال بوده است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در خصوص سوخت بیان کرد: هزار و 883 مورد بازرسی در این زمینه انجام و 235 پرونده نیز در این زمینه تشکیل شد.

سمیعی‌نسب ارزش ریالی این پرونده‌ها را بیش از سه میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در این مدت همچنین 929 مورد بازرسی از لوازم یدکی و 355 مورد بازرسی از روند خدمت رسانی به عرصه حمل و نقل صورت گرفت.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازرسی‌های انجام گرفته از نانوایی‌ها و کارخانجات آرد افزود: در این مدت 5 هزار و 960 مورد بازرسی انجام شد.

سمیعی‌نسب با اعلام اینکه در این زمینه 885 پرونده تشکیل شد در خصوص ارزش ریالی این پرونده‌ها اظهار کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها به بیش از یک میلیارد ریال می‌رسید.

وی اضافه کرد: در این مدت 2 هزار و 285 مورد بازرسی از نانوایی‌های سنگک، 2 هزار و 98 مورد بازرسی از نانوایی‌های لواش، 846 بازرسی از نانوایی‌های بربری و 741 مورد بازرسی از نانوایی‌های تافتون انجام شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com