کد خبر ۳۰۱۴۶ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۹
آیت الله مکارم شیرازی:

بخشی از دفاع در مقابل هجمه های دشمنان برعهده طلاب و اساتید حوزه است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: ما در زمانی زندگی می کنیم که هجمه ها علیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بسیار زیاد شده است؛ بخشی از دفاع در مقابل این هجمه ها، ایستادگی در مقابل شبهات و ایرادها و تبلیغات مسموم بر عهده طلاب و اساتید حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، وی روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) در قم با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: خوشبختانه اساس در حوزه های علمیه، فقه و اصول است که اگر کسی به این دو علم مسلط شود به بسیاری از مهارت ها دست می یابد.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: وقتی شرایط امروز را با دوران آغاز طلبگی خویش مقایسه می کنم، می بینیم که شرایط زمین تا آسمان تغییر کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در زمان ما مشکلات عدیده ای برای تحصیل طلاب وجود داشت؛ ولی خوشبختانه امروز شرایط بسیار بهتر از گذشته است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی افزود: اصل اول در زندگی علمی طلاب، نظم است که باید همه چیز بر اساس و محور نظم باشد؛ زیرا عالم هستی منظم است و ما هم بخشی از این عالم هستیم که نباید وصله ناجور این چرخه باشیم.

وی گفت: دومین عامل در موفقیت یک طلبه، پشتکار و تلاش و همت است؛ زیرا هر کس که به جایی رسیده است از همین پشتکار و تلاش است و اگر حالات بزرگان را مرور کنیم، به خوبی در می یابیم که پشتکار چه نقشی در موفقیت آنها داشته است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: سومین عامل موفقیت، اخلاص است که هرچه اخلاص بیشتر، موفقیت نیز فزون تر خواهد بود؛ هرچه اخلاص باشد نمو علم در درون انسان بیشتر خواهد شد.

این مرجع تقلید همچنین گفت: خوشبختانه در این مرکز ساعات آموزشی بالایی وجود دارد و تعطیلات کم است، زیرا این مشکل امروزه دیده می شود که یک سال درسی کمتر از 100 ساعت است که اصلا در حد حوزه ما نیست؛ باید این ساعات علمی در حوزه افزایش یابد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان بر لزوم استفاده و بهره طلاب از فرصت جوانی تاکید کرد.
مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع)، امروز با حضور طلاب و اساتید این مدرسه برگزار شد.

منبع : مرکز خبر حوزه

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com