کد خبر ۳۰۱۶۱ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳

عناوین دروس مراجع عظام تقلید در سال تحصیلی جدید

مراجع تقلید به عنوان اساتید ارشد حوزه امروز هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی دروس خود را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، سال تحصیلی حوزه‌های علمیه از نیمه شهریورماه آغاز می‌شود و مراجع عظام تقلید نیز، دروس روزانه خود را آغاز کردند و از شنبه تا چهارشنبه به‌صورت آنلاین و از طریق پایگاه‌های اینترنتی پخش شده و طلاب و فضلاء در دیگر شهرها و استان‌ها و حتی خارج از کشور از محتوای آن‌ها استفاده می‎‌کنند.

موضوعات  و عناوین دروس مراجع عظام تقلید بدین شرح است:

*آیت‌الله مکارم‌شیرازی و مضاربه

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی درس خارج فقه خود  را امسال با مبحثی جدید از کتاب « مضاربه»  و از ساعت 10 صبح در مسجد اعظم برگزار می کنند.

بحث مضاربه این مرجع تقلید با نظر سنجی از شاگردان و فضلاء انتخاب شده است و علاوه بر پایگاه مدرسه فقاهت که دروس همه مراجع را پوشش می‌دهد، از طریق سایت ایشان نیز به شکل متن، صوت و تصویر در دسترس عموم و فضلا قرار می گیرد.

* آیت‌الله وحید و بحث خمس

آیت‌الله وحیدخراسانی نیز ادامه بحث سال گذشته  کتاب«خمس» خود را از روز شنبه 21 شهریور و از  ساعت 9 در مسجد اعظم برگزار می‌کنند.

* آیت‌الله نوری و بحث ولایت فقیه

آیت‌الله حسین نوری‌‌همدانی که امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سخنرانی کردند دروس خود را ادامه بحث سال گذشته با موضوع «ولایت فقیه» و از ساعت 11در مسجد اعظم ادامه می‌دهند.

* آیت‌الله سبحانی و بحث اجتهاد و تقلید

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز دروس خارج اصول خود را از باب «اجتهاد و تقلید» از ساعت 9 صبح در مسجد اعظم آغاز کردند و از ساعت 17عصر نیز ادامه بحث «قواعد الفقهیه» درس خارج فقه خود را شروع می‌کنند.

* آیت‌الله شبیری‌زنجانی و خارج بیع

دروس خارج فقه آیت‌الله شبیری زنجانی نیز  ادامه بحث «کتاب البیع» خواهد بود که از ساعت 12 در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

*فقه و تفسیر برنامه درسی آیت‌الله جوادی‌آملی

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی نیز دروس خود را از اول مهر با موضوع  فقه و تفسیر ادامه بحث سال گذشته در مدرسه فیضیه و مسجد اعظم آغاز می‌کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com