کد خبر ۳۰۰۵۳ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲
معاون فرهنگی و هنری موسسه دارالحدیث خبر داد

چاپ 50 عنوان کتاب دینی و مذهبی به زبان عربی

معاون فرهنگی و هنری موسسه دارالحدیث گفت: 50 عنوان کتاب از آثار موسسه به زبان عربی چاپ شده و بسیاری دیگر دارای ترجمه به زبان‌های دیگر مانند انگلیسی ترکی و فارسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا ظهر امروز در دیدار با مدیران آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، ضمن ابراز خیر مقدم به مهمانان، به معرفی دارالحدیث پرداخت و گفت: این مؤسسه با پیشینه 25 ساله از چند بخش آموزشی، پژوهشی و ترویجی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش آموزشی موسسه دانشگاه قرآن و حدیث است خاطرنشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث در دو بخش حضوری و مجازی با 5 هزار دانشجو در حال فعالیت است.

معاون فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطرنشان کرد: دانشجویان این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سه شهر قم، شهر ری و اصفهان در حال تحصیل هستند.

سبحانی‌نیا با اشاره به پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: این پژوهشگاه از چهار پژوهشکده علوم و معارف حدیث، پژوهشکده کلام اهل بیت(ع)، پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) و پژوهشکده اخلاق و روانشناسی اسلامی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: مؤسسه دارالحدیث تا کنون بالغ بر 340 عنوان کتاب و 650 جلد کتاب منتشر کرده است که 50 عنوان از این کتاب‌ها به زبان عربی چاپ شده و بسیاری دیگر با ترجمه زبان‌های دیگر مانند انگلیسی، ترکی و فارسی است.

معاون فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث عنوان کرد: برخی از کتاب‌های پژوهشی ارزشمندی نیز وجود دارد که می‌توان به زبان عربی ترجمه کرد.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی مسئولیت تولید آثار ترویجی و عمومی را بر عهده دارد گفت: در این معاونت 45 اثر ترویجی برای مخاطب عام در گروه‌های سنی بزرگسال، جوان، نوجوان و کودک منتشر شده است.

سبحانی‌نیا با اشاره به هدف معاونت فرهنگی گفت: یکی از اهداف این بخش این است که از آثار پژوهشی تولید شده در پژوهشگاه قرآن و حدیث آثار عمومی را برای مخاطب عام تولید و منتشر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تولیدات مکتوب، تولیدات نرم‌افزاری تولید می‌شود، که اکنون مجموعه آثار دارالحدیث، در قالب نرم‌افزارهای میزان الحکمه، موسوعه امام حسین(ع)، شهادت‌نامه امام حسین(ع) و... منتشر شده است.

معاون فرهنگی و هنری موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث یادآور شد: شهادتنامه سیدالشهدا(ع) یکی از جامع‌ترین آثار است که منتشر شده و از دانشنامه امام حسین(ع) نرم افزار چندرسانه‌ای برای مخاطب عام تولید و منتشر شد.

وی عنوان کرد:‌ نرم‌افزار دانشنامه امام حسین(ع) و دیگر آثاری که درباره امام حسین(ع) تولید شده، ارزش ترجمه به زبان عربی را دارد و باید در عراق نیز به کمک آستان حضرت عباس(ع) عرضه شود.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: برگزاری چنین جلساتی زمینه توافق دارالحدیث و آستان حضرت عباس(ع) را فراهم می‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com