کد خبر ۳۰۲۲۸ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۲
در نامه جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم عنوان شد:

تقدیر از مواضع صریح آیت الله یزدی و توصیه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی

جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در نامه ای سرگشاده ضمن تقدیر از و مواضع آیت الله یزدی ریاست محترم جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم تذکر و توصیه ای را خطاب به رئیس مجلس شواری اسلامی بیان داشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، جمعی از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم که چندی پیش نیز اقدام به برگزاری تجمع عظیم طلاب و فضلا در مدرسه فیضیه در حمایت از حقوق هسته ای ملت ایران برگزار نمودند، در نامه ای سرگشاده ضمن تقدیر از و مواضع آیت الله یزدی ریاست محترم جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم تذکر و توصیه ای را خطاب به رئیس مجلس شواری اسلامی بیان داشته اند.

متن این نامه که نسخه از آن برای به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ارسال گردیده است در ادامه می آید:

باسمه تعالی
 

حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در دیدار خود با اعضای مجلس خبرگان فرمودند: درباره ی ابعاد حقوقی و قانونیِ برجام، کارشناسان حقوقی باید نظر دهند، اما معتقدم که مصلحت نیست، مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود/ هدف مذاکره برداشتن تحریم ها بود/ اگر تحریم ها برداشته نشود، معامله ای در کار نخواهد بود.

طلاب و علمای حوزه علمیه ی قم، در خرداد ماه در تجمع عظیم و پرمعنای فیضیه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تیم مذاکره کننده، حمایت صریح و شفاف خود را از مواضع هسته ای امام فرزانه انقلاب اعلام کرده و رعایت خطوط قرمز تعیین شده را، از سوی تیم مذاکره کننده خواستار شدند، از جمله خواسته های روشن علما در این تجمع؛ لغو یکجا و بی قید و شرط تمامی تحریم های ظالمانه در روز امضای توافق بود، در غیر این صورت توافقی که این اصل را نادیده بگیرد، از نظر قاطبه ی طلاب و علمای قم، معتبر و مشروع نخواهد بود.

در آن تجمع کم نظیر از نمایندگان ملت خواسته شد که با صلابت و قاطعیت بیشتری در مقابل هرگونه تضییع حقوق موکلان خود یعنی ملت ایران تصمیم گیری کنند.

و اما امروز طلاب و فضلای قمی ضمن حمایت قاطع از منویات و مطالبات مقام عظمای ولایت و تقدیر و تشکر فراوان از مواضع صریح ریاست محترم خبرگان رهبری، حضرت آیت الله یزدی دامت افاضاته؛ بار دیگر و با صراحت بیشتر از نمایندگان ملت، بررسی دقیق و عالمانه برجام را، به دور از هرگونه گرایش سیاسی، مطالبه و پاسداری از خون شهدا، دستاوردهای انقلاب و معماری سدی آهنین در مقابل نفوذ استکبار در این کشور را خواستاریم.

از دیگر مسئولان نظام انتظار داریم که عمارگونه همانند ریاست محترم جامعه ی مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله یزدی مطالبات مردم، طلاب و علمای قم را به صورت آشکار تبیین و پیگیری نمایند.

در پایان از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم که از به کار بردن ادبیاتی که برجام را تمام شده تفسیر می کند به جد پرهیزکرده ؛ وظیفه و نقش تاریخی خود را در بررسی دقیق متن برجام در مجلس شورای اسلامی به طور صحیح و خداپسندانه ایفا کند؛ باشد که همگی مورد لطف و عنایت حضرت حق قرار گرفته، مشمول رحمتش و دعای حجتش قرار بگیریم.

                                                                            والسلام علی من التبع الهدی
جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم


رو نوشت به:

حضرت آیت الله یزدی ریاست محترم مجلس خبرگان

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com