کد خبر ۳۰۲۷۲ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۴

12 هزار اتباع خارجی در قم کارت اشتغال دریافت کردند

مسوول ساماندهی اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم از صدور 12 هزار کارت اشتغال به اتباع خارجی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید رسول سجادی اظهار داشت: اتباع خارجی با این کارت ها فقط می توانند در چهار گروه شغلی از جمله آجر پزی، دامداری و کشتارگاه، کارهای ساختمانی و تخلیه و بارگیری فعالیت کنند.
وی با اشاره به راه اندازی 18 دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی گفت: این دفاتر با نیروهای ایرانی در دولت تدبیر و امید برای ساماندهی به وضعیت اتباع خارجی صورت گرفت و در استان قم به صورت پایلوت اجرایی شد و بعد از آن در 14 استان کشور راه اندازی شد.
مسوول ساماندهی اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم افزود: 15 هزار خانوار اتباع خارجی تحت پوشش این دفاتر هستند که شامل 65 هزار نفر می شوند.
وی ادامه داد: اتباع خارجی به دفاتر مراجعه می کنند با دریافت کارت های اشتغال موقت برای چهار گروه شغلی که برنامه ریزی شده است مشغول به کار می شوند از این رو افرادی که متقاضی دریافت نیروی خدماتی هستند می توانند به دفاتر اتباع خارجی مراجعه کنند و نیروی مورد نظر را دریافت کنند.
سجادی خاطر نشان کرد: این اتباع باید حتما کارفرما داشته باشند و در مکانی که کارفرما برای آنها مجوز دریافت کرده است مشغول فعالیت شوند.
وی با بیان اینکه توسط دفاترکفالت اتباع خارجی شغل های احصا شده شناسایی شد گفت: در این دفاتر شغل هایی که توسط اتباع خارجی اشغال شده بود شناسایی شد و کارگران ایرانی جایگزین آن شدند از این رو 784 شغل برای ایرانیان ایجاد شد.
مسوول ساماندهی اشتغال اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم افزود: سال گذشته نیز یک هزار و 292 شغل که در انحصار اتباع خارجی بود شناسایی و به کارگران ایرانی سپرده شد.
وی ادامه داد: توسط اقدامات این دفاتر 32 سرمایه گذار خارجی شناسایی شد که برای سرمایه گذاری درشغل های مختلف از جمله فولاد، تولید کفش های ماشینی، ضایعات، استیل سازی، قطعات موتور و سایر مشاغل اعلام آمادگی کردند.
سجادی، با اشاره به سواد آموزی اتباع خارجی گفت: با توجه به دستور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هیچ کودکی از اتباع افغانستان نباید بدون تحصیل باشد در این راستا طی طرح دانش آموزان فاقد مدارک تحصیلی شناسایی و برای تحصیل به اداره کل آموزش و پرورش معرفی شدند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com