کد خبر ۳۰۵۶۳ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳

پیام تسلیت فرماندار قم به مناسبت ارتحال آیت الله خزعلی(ره)

فرماندار قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله خرعلی(ره) را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در پیام رضا سیار آمده است: رحلت عالم مجاهد، مفسر بزرگ قرآن و نهج البلاغه، مبارز نستوه و یار صدیق امام و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله ابولقاسم خزعلی که عمری را در راه آرمان های انقلاب و خدمت به نظام اسلامی به سر برد موجب تاسف و تاثر فراوان شد.
پیام حاکی است: ایشان همواره در نهاد شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، نقشی تاثیر گذار در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی داشت و هیچگاه خدمات ارزنده علمی آن مرحوم در بنیاد بین المللی غدیر برای رهپویان و دلدادگان به اسلام ناب محمدی (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و همه جوانان عزیز ایران اسلامی فراموش شدنی نیست.
فرماندار قم در این پیام این ضایعه بزرگ را به محضر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و تمام ارادتمندان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن عالم فقید از بارگاه خداوند متعال علو درجات را مسالت کرده است.
تیپ مستقل 83 روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفر صادق(ع) نیز در پیامی ارتحال آیت الله خزعلی را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: ضایعه ارتحال عالم جلیل القدر، حافظ و مفسر قران کریم و عضو فقید مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله خزعلی که عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء اسلام و مکتب اهلبیت(ع) و پشتیبانی از انقلاب و ولایت مطلقه فقیه سپری کرد، موجب تاثر و تالم عمیق گردید.
پیام حاکی است: آن فقیه مجاهد و با بصیرت که از یاران صدیق امام خمینی و از پیشگامان عرصه مبارزه علیه نظام ستمشاهی پهلوی بود؛ هرگز در انجام رسالت علماء ربانی در جهت شناخت فتنه های زمان و اظهار تبری از فتنه گران و معرفی آنها به مردم از وظیفه خطیر خود کوتاهی نکرد.
تیپ 83 روحانیون تبلیغی رزمی امام جعفرصادق (ع) در این پیام، مصیبت فقدان این عالم عامل و مدافع راستین مکتب اهلبیت عصمت و طهارت را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناه فداه، رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی، حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و به همه ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت کرده است.
آیت الله خزعلی حدود ساعت 9 صبح روز گذشته (25 شهریورماه) به علت بیماری در منزلش در تهران به سوی معبود پرکشید.
وی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، عضو سابق شورای نگهبان به مدت 20 سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تاکنون و مسوول بنیاد بین المللی غدیر بود.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com