کد خبر ۳۰۴۴۲ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
مدیرکل حمل‌ونقل شهرداری قم خبر داد

پوشش ۹۵ درصدی شبکه معابر قم با ساماندهی خطوط اتوبوسرانی‌

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه ضعف‌های موجود و با ناوگان کنونی اتوبوسرانی با اجرای طرح تحول خطوط اتوبوسرانی در قم قادر هستیم ۹۵ درصد از شبکه معابر را با خطوط اتوبوس پوشش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیرعباس صفوی با اشاره به طرح تحول و اصلاح خطوط اتوبوسرانی اظهارداشت: تحقیقات مربوط به این طرح از سال گذشته آغاز شده بود و در چندماه اخیر به مرحله اجرا رسید.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه زمزمه اجرای این طرح برای نیمه دوم شهریور آغاز شده بود افزود: دغدغه‌هایی درباره درآمد رانندگان و مسائل دیگری برای ما ایجاد شده بود که با برنامه ریزی دقیق از آن‌ها عبور کردیم.

وی با بیان اینکه همه شهرهای بزرگ دنیا برای برون رفت از مشکلات ترافیکی به سمت توسعه اتوبوسرانی حرکت کرده‌اند گفت: در گذشته 42 خط اتوبوسرانی در قم داشتیم و براساس مطالعات انجام شده آلودگی هوا، توقف طولانی مدت، نارضایتی مردم منجر به این شد که مطالعات را انجام دهیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم با اشاره به کریدورهای اصلی طرح گفت: خیابان امامزاده ابراهیم، خیابان توحید، بلوار غدیر، بلوار جمهوری، بلوار صدوقی و خیابان 19 دی هشت کریدور اصلی ما هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از شهر به صورت رینگ طلایی در نظر گرفته شد گفت: به صورت یک تست در 5 خط تجربه‌ای را در ماه‌های گذشته داشتیم تا شاهد معضلات و مسائل مرتبط با آن باشیم.

صفوی با اشاره به اینکه در ماه اول اجرای این طرح در این بخش‌ها مسافران این خطوط 6 برابر شد خاطر نشان کرد: در دو هفته اول در این خطوط شاهد انتقادات زیاد از مردم و راننده‌ها بودیم که پس از اطلاع رسانی دقیق و مشاهده اثرات مثبت آن این انتقادات پایان یافت.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح شاهد تراکم زیاد مسافر در خیابان‌های انتهایی و ابتدایی خطوط بودیم افزود: دپوی اتوبوس‌ها پس از اجرای این طرح اتفاق نمی‌افتد و ساماندهی خوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات در خطوط بدون افزایش کرایه‌ها و مطابق با نرخ اعلامی از شورای شهر انجام شده گفت: در آسیب شناسی‌هایی که صورت گرفته است مشاهده شد ضعفی در خصوص ناوگان و تعداد اتوبوس‌ها وجود داشت و نارضایتی‌هایی هم در راننده‌ها و هم مردم دیده می‌شد.

صفوی با بیان اینکه راننده‌ها با توجه به محدودیت‌های مالی در این خطوط حاضر به فعالیت نبودند افزود: این خط‌ها را ترکیب کردیم و تعادلی را در آن‌ها ایجاد کردیم.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در مطالعات خود به این نتیجه رسیده بودیم که برخی خطوط باید به صورت رینگی و حلقوی فعالیت کنند خاطر نشان کرد: 3 رینگ اصلی مرکزی، میانی و پیرامونی در این طرح دیده شده است.

وی افزود: محور 15 خرداد به 30 متری کیوانفر در یکی از رینگ‌ها دیده شده بود که با توجه به محدودیتی که در معابر داریم پوشش هسته مرکزی شهر را مد نظر قرار دادیم تا در مراحل بعدی به این مورد نیز پرداخته شود.

صفوی با بیان اینکه جلسات متعدد با رانندگان و بخش خصوصی داشته‌ایم افزود: این طرح پشت درهای بسته انجام نشده است و تعاملات خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

مدیرکل حمل‌ونقل و امور ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه کمبودهایی در زیرساخت‌های اتوبوسرانی قم وجود دارد عنوان کرد: با توجه به همه این ضعف‌ها و با ناوگان کنونی با اجرای این طرح قادر هستیم 95 درصد از شبکه معابر را پوشش دهیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این کمتر از 70 درصد معابر پوشش داده می‌شدند افزود: با اجرای این طرح شاهد تجمیع مسافران در خیابان مطهری و ارم نیستیم.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه 70 درصد از تقاضا در رینگ میانی قم وجود دارد گفت: سر فاصله زمانی در طرح جدید کاهش یافته و در عرض چند دقیقه مسافران می‌توانند از اتوبوس استفاده کنند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
1
الهه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳

لطفا مسیر ها را مشخص کنید

پاسخ