کد خبر ۳۰۴۵۹ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت 2700 روحانی در آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود 2 هزار و 700 نفر از روحانیون و مبلغان در بخش‌های گوناگون آموزش و پرورش مشغول فعالیت و همکاری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی در دیدار با آیت‌الله مرتضی مقتدایی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش پرداخت.

وی افزود: تفاهمنامه همکاری که بین حوزه و آموزش پرورش صورت گرفت در 11 طرح پیشنهاد و به تصویب رسید؛ اگر چه موفق به اجرا شدن همه طرح‌ها نشده‌ایم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش دلایل اجرا نشدن طرح‌های مصوب را فراهم نشدن بستر لازم و قوانین، بخش نام‌های و تقویت نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: قطعا با اجرا شدن این برنامه‌ها، هرساله این دو نهاد دارای یک نقشه راه برای ادامه بهتر و سازنده‌تر خواهند داشت.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش اظهار کرد: در سال جدید 9 برنامه برای اجرایی شدن پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود که با فراهم شدن زمینه‌های آن هر چه زودتر اجرا شود.

وی تأسیس حوزه علمیه برای فرهنگیان، توانمند ساختن معلمان آموزش و پرورش، راه اندازی مدارس معارفی با مدیریت و نظارت حوزه همانند مدارس امین و صدرا، جهت‌دهی به پایان نامه‌های سطح سه و چهار حوزه برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و تخصصی کردن تبلیغ برای مقاطع تحصیلی مختلف را از جمله برنامه‌های ستاد عنوان کرد.

ملکی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار خوبی از لحاظ همکاری با حوزه بوده و می‌توان با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تر سطح این همکاری‌ها را در ابعاد گوناگون ارتقاء بخشید خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه ظرفیت بسیار خوبی برای تخصصی کردن تربیت مبلغ دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: در تفاهم‌نامه صورت گرفته مدیر حوزه‌های علمیه قول راه اندازی 10 مدرسه معارفی را به این ستاد اعلام کرده و در این مورد همه کارها از انتخاب مدیر گرفته تا استاد را حوزه انجام خواهد داد و آموزش و پرورش هم به پشتیبانی آن می‌پردازد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه است و می‌تواند با راهکار‌های مناصب 40 میلیون مخاطب را زیرپوشش خود قرار دهد و به تبلیغ آموزه‌های دین بپردازد.

ملکی افزود: امروز 2 هزار و 700 نفر از روحانیون در بخش‌های گوناگون آموزش و پرورش مشغول فعالیت و همکاری بوده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر این همکاری‌ها در سند چشم‌انداز باشیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com