کد خبر ۳۰۷۹۷ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
رئیس هیئت کشتی استان قم:

قم میزبان رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام شد

رئیس هیئت کشتی استان قم از میزبانی قم در برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی قهرمانی جام یادگار امام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محسن حلوایی اظهار کرد: نزدیک به یک دهه میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام را بر عهده داشتیم و این رقابت‌ها تا سال 1391 هر سال به میزبانی استان قم در سالن شهید حیدریان برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: در دو سه سال اخیر به دلیل تصمیماتی که در فدراسیون کشتی اتخاذ شد و ایجاد تغییر در نحوه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام، میزبان این جام نبودیم تا اینکه با قول فدراسیون کشتی قرار شد از امسال بار دیگر جام یادگار امام در قم به انجام برسد.

رئیس هیئت کشتی استان قم تصریح کرد: قبلا رسم بر این بود که رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام در رشته کشتی فرنگی و در رده سنی بزرگسالان با حضور چهره‌های مطرح داخلی و کشتی‌گیران سرشناس خارجی در قم به انجام برسد اما از سال گذشته این شیوه برگزاری تغییر کرد.

وی یاد آور شد: کشتی‌گیرانی از کشورهای صاحب‌نام کشتی دنیا نظیر روسیه، ترکیه، ارمنستان،‌ آذربایجان، دانمارک و چندین کشور سرشناس کشتی جهان میهمان جام یادگار امام بوده‌اند اما از سال گذشته قرار بر این شده که جام یادگار امام در رده‌‌ سنی نوجوانان به انجام برسد.

حلوایی ابراز داشت: رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام (ره) از سال 1393 و برای نخستین‌بار در رده سنی نوجوانان و در دو رشته آزاد و فرنگی به میزبانی شهر مشهد مقدس برگزار شد و کشتی‌گیران قم نیز در اوزان مختلف به این رقابت‌ها اعزام شدند.

وی با اشاره به حضور کشتی‌گیران خارجی در دوره قبلی از مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام، عنوان کرد: تیم‌های کشتی کشورهای قزاقستان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان و آذربایجان در دوره قبل برای حضور در این رقابت‌ها به کشورمان سفر کردند.

رئیس هیئت کشتی استان قم به حضور تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان 13 کشور در دوره قبل از رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال کشتی‌گیران بیشتری از داخل و خارج کشور در این جام حضور یابند.

وی بیان کرد: قطعا رقابت کشتی‌گیران کشورمان با کشتی‌گیران شرکت‌کننده از تیم‌های خارجی حاضر در این رقابت‌ها می‌تواند رونق خوبی به مسابقات بدهد و سطح مسابقات را بالا ببرد و برای آماده‌سازی تیم ملی در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان نیز تاثیرگذاری مثبت داشته باشد.

حلوایی از اعزام سه قهرمان طلایی کشتی قم به مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام در سال قبل خبر داد و ابراز کرد: کشتی‌گیران قم که در اوزان 46 و 76 کیلوگرم مجوز حضور در مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام را کسب کردند همگی از قهرمانان طلایی کشتی قم و کشور به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی در وزن 46 کیلوگرم و محمدرضا رضایی در وزن 76 کیلوگرم سه نماینده هیئت کشتی استان قم بودند که مجوز حضور در مسابقات سال 2015 کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام را به دست آوردند و مدال‌های ارزشمندی کسب کردند.

رئیس هیئت کشتی استان قم اضافه کرد: امسال نیز از دوازدهم اسفند ماه مسابقات بین‌المللی کشتی جام یادگار امام در هر دو رشته آزاد و فرنگی رده سنی نوجوانان به انجام می‌رسد و نمایندگان کشتی کشورمان با رقبای خارجی خود برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز این جام در قم رقابت می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com