کد خبر ۳۰۵۴۳ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تشکیل‌کمیسیون برجام بدلیل ارائه‌ندادن لایحه توسط دولت‌بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طی دو ماه از دولت خواستیم لایحه‌ای در زمینه برجام به مجلس ارائه دهد ولی دولت اصلا این امر را قبول نداشت و سپس کمیسیون ویژه برجام تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی چهارشنبه شب در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع اصولگرایان استان قم اظهار کرد: بعد از جریان جنگ صفین، بهم‌ریختگی میان سپاه امام علی (ع) زیاد شد و امام هم نصایح بسیار مهمی به آنها داشتند؛ از جمله فرمودند هر کس را خدا هدایت کند هرگز گمراه نمی‌شود، هر کس خدا دشمن او باشد راه نجاتی ندارد و افرادی که خدا آنها را کفایت می‌کند، هیچ نیاز دیگری نخواهند داشت.

وی افزود: احساس بی‌اعتمادی به همه چیز، مشکلاتی به وجود می‌آورد؛ در هر تشکیلاتی که هستیم اگر سبک زندگی اسلامی مد نظر رهبری را رعایت کنیم بر بسیاری از مسائل فائق خواهیم آمد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز رهبر معظم انقلاب بر تمام حملات علیه اسلام و انقلاب اشراف دارند و درد اصلی را احساس می‌کنند گفت: ایشان در صحبت‌هایشان شاخصه‌های لازم را تعیین می‌کنند و ما باید آنها را به خوبی دریابیم.

وی ادامه داد: ایشان به مسئله نفوذ آمریکا در مسائل فرهنگی اشاره و بر اهمیت آن تاکید کرده‌اند، بنابراین وظیفه ماست که توجه کنیم و بدانیم هر کس علیه فرهنگ ما فعالیت می‌کند دشمن ماست.

آشتیانی با اشاره به اینکه برخی جریان‌ها به دنبال ورود نمایندگان خود به مجلس دهم و مجلس خبرگان هستند عنوان کرد: حدود پنج ماه است که کمیسیونی در جامعه مدرسین جلساتی منظم را در زمینه انتخابات مجلس خبرگان برگزار می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش‌هایی در حال انجام است و برخی گروه‌ها با تمام قدرت وارد شده‌اند تا نمایندگان خود را وارد این دو مجلس کنند.

وی به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: طی دو ماه تلاش زیادی صورت گرفت تا رئیس جمهور لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه دهد ولی دولت اصلا قبول ندارد که این امر یک معاهده بین‌المللی است و باید در مجلس بررسی شود و سخنگوی دولت به صورت رسمی اعلام کرد که لایحه‌ای ارائه نخواهد شد.

آشتیانی افزود: در چندین جلسه متعدد مقرر شد کسانی که دارای تخصص لازم هستند کمیسیون ویژه برجام را تشکیل دهند تا در فرصت کوتاهی که وجود دارد، به بررسی برجام بپردازند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رد برجام امیدواری برخی افراد را از بین می‌برد تصریح کرد: در عین حال اشکالات زیادی وجود دارد و به قول آقای جلیلی، 100 امتیاز در برجام به 1+5 واگذار شده و اگر برجام قبول شود، آیا آیندگان نخواهند گفت این چه توافقی بود که مورد موافقت قرار گرفت؟

وی ادامه داد: باید به شاخصه‌ها و خطوط قرمزی که رهبری تعیین فرموده‌اند مراجعه کنیم؛ ایشان فرمودند مذاکرات فقط در زمینه مسئله هسته‌ای باشد، بنابراین بهتر است مجلس بر روی آنچه در برجام آمده و مربوط به مسئله هسته‌ای نیست تمرکز کند زیرا بحث موشکی و فناوری‌های نظامی ایران ارتباطی با مباحث هسته‌ای ندارد.

آشتیانی با بیان اینکه وزیر امور خارجه و تیم هسته‌ای آنچه آقای جلیلی عنوان کرده بود را به طور کامل رد کرده‌اند گفت: به هر حال قرار است مهرماه مسئله برجام در صحن علنی مطرح شود، البته مسئله اینجاست که این امر نه طرح است و نه لایحه.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه حل مشکل آب قم هم درخواست‌های زیادی به وزیر نیرو و دیگر مسئولان ارائه داده‌ایم گفت: مدیریت سد کوچری باید با قم باشد ولی اعتنایی نمی‌کنند و می‌بینیم که بیشتر سهم آب در بالادست برای دیگر شهرها مصرف می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com