کد خبر ۳۰۵۷۸ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین فنی و حرفه‌ای قم و دانشکده شهید محلاتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین این اداره‌کل و دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم و دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به کارکنان وظیفه منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پرسنل وظیفه نیروهای مسلح از سال 1371 پس از ارائه طرح پیشنهادی وزارت کار و امور اجتماعی و تصویب دستورالعمل‌های مربوط توسط رهبر معظم انقلاب آغاز و تاکنون بر اساس تنظیم تعهدات آموزشی برمبنای اعلام نیاز نیروهای مسلح اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری این اداره بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای و پادگان‌های محل اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با دقت بر میزان ظرفیت و توانمندی در اجرا و توسعه این آموزش‌ها همه ساله صورت می‌گیرد.

عطارنیا خاطرنشان کرد: این تفاهم‌ آموزشی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در آموزش و ارتقای مهارت و اجرایی کردن تفاهم‌نامه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برای بهره‌گیری در زمان خدمت و توانمند کردن آنها برای ورود به بازار کار پس از پایان دوره مقدس سربازی، بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم و دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی منعقد شد.

وی بیان کرد: این اداره‌کل طبق این تفاهم‌نامه متعهد شده، 3 هزار و 132 نفر ساعت آموزش را به 46 نفر از سربازان وظیفه دانشکده عقیدتی سیاسی شهید محلاتی در قالب دوره‌های رایانه کار ICDL درجه دو، حسابداری مقدماتی و تعمیرکار برق خودرو ارائه دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم یادآور شد: مدت اعتبار این تفاهم‌نامه آموزشی از تاریخ شروع دوره‌های آموزشی تا پایان اسفند سال 94 خواهد بود.

عطارنیا با اشاره به کاربردی بودن این دوره‌ها و استقبال خوب سربازان گفت: برنامه آموزشی به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که حتی الامکان آموزش‌ها در فرصتی که کارکنان وظیفه در پادگان مورد نظر هستند پایان پیدا کرده و برگزاری آزمون، صدور و تحویل گواهینامه تا قبل از ترخیص انجام شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com