کد خبر ۳۰۶۴۸ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کندی پیشرفت پروژه های عمرانی در قم؛

پیشرفت لاک پشتی پروژه شهید کاظمی در قم

به دلیل کمبود پارکینگ در خیابان شهداء یکی از اولویت های شهرداری سابق قم ساخت و توسعه پارکینگ های شهری بود یکی از این پروژه ها ، پروژه شهید کاظمی است که با هدف ایجاد سه هزار پارکینگ در این نقطه از شهر شروع به کار کرد ، اما امروز فقط منبع ریزگردهای شهری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، 18 آذر سال 92 شهردار وقت قم اعلام کرد که همزمان با اعیاد ربیع کلنگ پروژه شهید کاظمی قم زده خواهد شد، در ابتدا مشکل تملک یکی از بزرگترین گره های این پروژه بود که باید در آن 143ملک خریداری و تخریب می شد.

24اسفند سال 92شهردار منطقه از اتمام خرید تمامی املاک واقع در پروژه خبر داد که در آن  تعداد ۱۴۳ باب از املاک مسکونی و تجاری با عرصه ای به مساحت ۲۷۳۰۰ متر مربع در مسیر خیابان شهید کاظمی قرار داشته که طی اجرای کامل تملکات خریداری شد.



خاطر نشان می شود در آن زمان خبرهای ضد نقیضی شنیده می شد که بعضی از مالکان حتی پس از دریافت مبلغ کارشناسی شده و همکاری شهرداری مبنی بر دادن زمان معینی جهت تخلیه ملک بعد از زمان مورد قرارداد ادعای مبنی بر بیشتر بودن ارزش ملک خود مطرح می کنند و درخواست دریافت مبلغ بیشتری را دارند ، این نوع بر خورد به نوعی دیگر از سوی نهاد های دولتی و عمومی هم دیده می شود که نمونه بارز آن وقایع تخریب بانک ملت شعبه خیابان صفائیه بود که بازتاب قابل توجهی در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی داشت.

اما در نهایت و با مشکلات فراوان ، ملک ها خریدای شد و کار تخریب ساختمان های خریداری شده ماه هاست که به پایان رسیده در ابتدا تصور می شد که بعد از تملک کامل ملک ها و تخریب آنها پروژه بزرگ شهید کاظمی سرعت بگیرد اما گویا کندی پیشرفت پروژه های عمرانی در قم مسئله همه گیر است.

در ایام تابستان تقریبا این پروژه متوقف بود و تنها گرد و خاک آن نصیب اهالی محل و رهگذران بوده ، علت این کندی و یا به عبارت بهتر توقف آن یک علامت سوال برای شهروندان قمی است.



در حال حاضر خيابان شهدا قم به دليل نداشتن پاركينگ با مشكلات بسياري مواجه است و تردد و پارك خودرو در آن همشهريان را با مشكل مواجه كرده است ، پروژه شهيد كاظمي مي‌تواند در كاهش ترافيك موثر باشد، با اجرای این پروژه سه هزار پاركينگ در خيابان شهداء قم احداث خواهد شده که 1.5 برابر تعداد پاركينگ‌هاي ميدان بزرگ امام خميني(ره) خواهد بود ،با اجراي اين پروژه خيابان شهدا به بلوار شهيد منتظري و پل شهید مصطفی خمینی(نيروگاه) متصل شده و اين طرح موجب كاهش ترافيك در ميدان جانبازان خواهد شد.

منبع : ثامن

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com