کد خبر ۳۰۶۷۱ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۲

22 هزار و 850 نوآموز در قم سنجش سلامت شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم گفت: 22 هزار و 850 نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت این استان جهت ورود به پایه اول دبستان ارزیابی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید احمد آقامیری افزود: در ارزیابی های صورت گرفته، یکهزار و 210 نوآموز مشکوک به مشکل بینایی، 610 تن مشکوک به مشکل شنوایی، دو هزار و 320 تن مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی و 65 تن نیز مشکوک به مشکل جسمی و حرکتی شناخته شده اند.
وی اضافه کرد: این افراد برای ارزیابی های دقیق تر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
وی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از 23 خردادماه امسال در 9 پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار آغاز شد.
آقامیری ادامه داد: از پنجم مهرماه امسال یک پایگاه در شیفت بعدازظهر مدرسه رویش واقع در منطقه نیروگاه ویژه خانواده هایی که تاکنون موفق به سنجش سلامت کودکان خود نشده اند، دایر می شود.
وی با بیان اینکه تمام فرآیندهای طرح سنجش سلامت امسال در سامانه ثبت شده است، گفت: در همه پایگاه های سنجش سلامت یک پزشک مستقر بود و والدین جهت معاینات پزشکی نیازی به مراجعه مجدد به درمانگاه ها نداشتند.
وی افزود: به کارگیری کارشناسان مجرب و متخصص در پایگاه های سنجش باعث شد ارجاعات نوآموزان به پایگاه های تخصصی بدون خطا باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی قم با اشاره به فراهم شدن امکان ثبت نام اتباع افغان در مدارس دولتی، پیش بینی کرد: امسال حدود 300 نوآموز افغان در پایگاه سنجش مورد ارزیابی قرار گیرند و به جمع دانش آموزان کلاس اول ابتدایی اضافه شوند.
سال گذشته حدود 21 هزار و 700 نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت سطح استان ارزیابی شدند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com