کد خبر ۳۳۱۷۳ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مطرح کرد

اهتمام جدی دولت برای راه‌اندازى بازارچه‌هاى صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از پیگیری دولت یازدهم در خصوص راه‌اندازی بازارچه‌هاى صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در جلسه بررسی جانمایی و راه‌اندازی بازارچه‌های موقت و دائمی که در استانداری قم برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید راه‌اندازی بازارچه‌ها و صادرات صنایع دستی را دنبال می‌کند.

وی افزود: با لغو تحریم‌ها شاهد رونق صادرات به کشورهای مختلف و حضور گردشگران به کشورمان خواهیم شد؛ از این رو دولت یازدهم در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وضعیت بازارچه‌های صنایع دستی را در استان‌ها برای عرضه هنرها در سطح ملی پیگیری می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه در استان قم حدود سه هزار کارگاه فعال صنایع دستی وجود دارد، گفت: حدود 15 هزار هنرمند نیز در استان قم در بخش صنایع دستی فعالیت می‌کند.

وی افزود: استان قم در برخی از رشته‌های صنایع دستی از جمله انگشتر‌سازی، منبت‌کاری، معرق‌کاری و کاشی‌کاری و سایر هنرها در سطح کشور شاخص است ضمن اینکه در عرضه تولیدات ضعیف هستیم.

رضایی با بیان اینکه راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی از ضروریات استان است، گفت: سالانه 20 میلیون زائر وارد استان می‌شوند که باید از ظرفیت این افراد برای معرفی صنایع دستی با راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و موقت بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی برای استان را رقم می‌زند.

وی افزود: در این زمینه نیازمند تعامل نهادهای مربوطه هستیم تا بتوانیم صنایع دستی استان را به عنوان سوغات معرفی کنیم؛ این در حالی است که طی دو سال اخیر ضمن پیگیری‌های بازارچه موفق به راه‌اندازی آن نشده‌ایم.

رضایی احداث بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع دستی را طی مطالعاتی در مناطق اطراف مطهر حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بازار کهنه و پارکینگ شرقی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر و اتوبان قم - تهران قم پیشنهاد داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com