کد خبر ۳۰۷۵۰ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۲
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تأکید کرد

تغییر سبک زندگی راهکار مقابله با کم‌آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم مهم‌ترین راهکار مقابله با کمبود آب را تغییر سبک زندگی دانست و گفت: با الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی، می‌توانیم از هدررفت منابع ملی جلوگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی‌بینا امروز پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س)، از آب به عنوان یکی از مهم‌ترین آفرینش‌های الهی یاد کرد و گفت: آب در شکل‌گیری زندگی تمام موجودات هستی از اهمیت بسزایی برخوردار است و در ادامه حیات نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز چالش بحران آب گریبان‌گیر تمام کشورهای جهان شده است، تصریح کرد: ایران نیز که در منطقه خشک و نیمه خشک جهان واقع شده است از این قاعده مستثنی نیست و کمبود آب در کشور در حال تبدیل به یک چالش عظیم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم کاهش نزولات آسمانی را یکی از علل کمبود آب عنوان کرد و افزود: مسئله کم‌آبی در استان قم که از قدیم‌الایام با کمبود آب دست و پنجه نرم کرده، ظهور و بروز بیشتری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز برای تأمین آب شهر قم، آب از فاصله‌ای حدود 300 کیلومتری با صرف هزینه‌های سنگین به شهر منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه این آب ارزشمند که با سختی تأمین می‌شود را به راحتی و بدون هیچ توجه و تفکری هدر می‌دهیم.

توکلی بینا تغییر سبک زندگی را مهم‌ترین راهکار برای مقابله با کمبود آب عنوان کرد و افزود: امروز که آب بسیار کمی در اختیار داریم باید با تغییر سبک زندگی بهترین استفاده را از منابع داشته باشیم.

وی به عنوان مثال کافی بودن یک لیوان آب برای وضو که در اسلام نیز به آن تأکید شده را مورد توجه قرار داد و گفت: در تمام مصارف آب‌بر خود با الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی، می‌توانیم از هدررفت منابع ملی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه 77 درصد مصارف آبی در خانه‌ها توسط بانوان انجام می‌شود، ادامه داد: نقش بانوان در تغییر سبک زندگی و سبک مصرف آب بسیار با اهمیت و تأثیرگذار است.

وی در پایان از دانش‌آموزان خواست با توجه به کم‌آبی و لزوم استفاده صحیح از منابع آب، ضمن اینکه نگرش خود را نسبت به استفاده از آب تغییر دهند به ترویج تغییر سبک استفاده از آب در خانه و مدرسه کمک کنند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com