کد خبر ۳۰۹۹۶ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
دبیر هیئت کشتی استان قم خبر داد

معرفی رقبای 2 کشتی‌گیر قم در راه المپیک برزیل

دبیر هیئت کشتی استان قم از حضور دو فرنگی‌کار مطرح قم در اردوی جدید تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان و مشخص شدن رقبای آنها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد رضایی اظهار کرد: دعوت کشتی‌گیران قم به جدیدترین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان نشان می‌دهد که قم ظرفیت بالایی در کشتی فرنگی دارد و ما اکنون از بخت خوبی برای داشتن سهمیه در المپیک 2016 برزیل برخورداریم.

وی ادامه داد: بعد از نتایج نه‌چندان خوبی که تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در رقابت‌های جهانی 2015 امریکا کسب کرد، رایزنی برای بازگشت محمد بنا به تیم ملی از سوی فدراسیون کشتی به نتیجه رسید و این مربی مطرح بعد از حدود دو سال بار دیگر سکان‌دار تیم ملی کشتی فرنگی شد.

رضایی بازگشت بنا به تیم ملی را فرصت خوبی برای ابراز شایستگی‌های کشتی‌گیران قمی عنوان کرد و افزود: کشتی‌گیران افتخارآفرین قم بلافاصله از سوی این مربی به نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان برای حضور به رقابت‌های برون‌مرزی دعوت شدند تا به داشتن سهمیه در المپیک آینده امیدوار باشیم.

دبیر هیئت کشتی استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان، نخستین اردوی تیم ملی از روز یکشنبه دوازدهم مهر ‌ماه به میزبانی خانه کشتی تهران آغاز می‌شود و دو فرنگی‌کار نیز به نمایندگی از قم در این اردو حضور می‌یابند.

وی یاد آور شد: اسامی نفرات دعوت شده به اردوی جدید تیم ملی بزرگسالان در حالی اعلام شد که ملی پوشان باید در هشت وزن در اردو باشند و خود را برای حضور موفق تیم ملی در مسابقات جهانی و آسیایی و همچنین المپیک سال آینده کشتی فرنگی بزرگسالان آماده کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: اسامی ملی‌پوشان مورد نظر کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در این اردو در حالی اعلام شد که از قم هادی علیزاده‌پورنیا و امیرحسین مولایی در وزن 75 کیلوگرم به مرحله از اردو دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به رقبای فرنگی‌کاران قم در این اردو، تصریح کرد: کشتی‌گیران دعوت شده استان قم به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان یعنی هادی علیزاده‌پورنیا و امیرحسین مولایی در یک وزن و در کنار یکدیگر هستند و باید برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی تلاش کنند.

دبیر هیئت کشتی استان قم در ادامه با اشاره به کشتی گیران حاضر در وزن 75 کیلوگرم اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان افزود: هادی علیزاده‌پورنیا و امیرحسین مولایی از قم رقبای دو کشتی‌گیر خوزستانی این وزن یعنی سعید عبدولی و پیام بویری هستند.

وی با بیان اینکه اردوی تدارکاتی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان با حضور نفرات دعوت شده تا روز بیست و سوم مهرماه در جریان خواهد بود، یاد آور شد: ملی‌پوشان حاضر در اردوی جدید تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در اوزان 59، 66، 71، 75 ،‌80، 85، 98 و 130 کیلوگرم تمرین می‌کنند.

رضایی در پایان اظهار داشت: هادی علیزاده پورنیا قهرمان وزن 75 کیلوگرم استان قم در حالی به این اردو دعوت شده است که قهرمانی جام جهانی 2014 را در کارنامه دارد و نماینده کشتی کشورمان در مسابقات جهانی 2014 تاشکند ازبکستان نیز بود، ضمن اینکه امیرحسین مولایی سابقه کسب مدال برنز رقابت‌های کشتی فرنگی نوجوانان آسیا در سال 2010 را دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com