کد خبر ۳۱۲۶۴ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
در وزن 50 کیلوگرم

کشتی‌گیر قم صاحب نشان طلای مسابقات جوانان کشور شد

کشتی‌گیر مطرح استان قم با کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی به کار خود در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور پایان داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان به میزبانی هیئت کشتی استان کرمانشاه و در شهرستان اسلام‌آباد غرب به انجام رسید و برترین‌های خود را در اوزان مختلف شناخت.

در حالیکه کشتی‌گیرانی از استان‌های مختلف کشور در این دوره از رقابت‌ها، چهره‌های شاخص خود را به روی تشک فرستاده بودند، به نمایندگی از هیئت کشتی استان قم نیز تیمی متشکل از نخبه‌های این رشته راهی اسلام‌آباد غرب شده و برابر حریفان دیگر استان‌ها به میدان رفتند.

عملکرد کشتی‌گیران اعزامی استان قم همان‌گونه که انتظار می‌رفت، در این دوره از رقابت‌ها بسیار خوب و چشمگیر بود و کشتی فرنگی قم بار دیگر ثابت کرد که از توانمندی و قابلیت بسیار بالایی برخوردار است و توانایی رقابت‌ با دیگر استان‌های مطرح کشور را دارد.

در حالیکه مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی جوانان کشور در هشت وزن به انجام رسید، در وزن 50 کیلوگرم علیرضا نجاتی دارنده چندین مدال طلا، نقره و برنز رقابت‌های داخلی و برون‌مرزی نماینده تیم اعزامی هیئت کشتی استان قم بود و در نهایت طلایی شد.

نجاتی که سابقه کسب مدال برنز و مقام سوم از رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان جهان در سال 2014 را دارد، در این دوره از مسابقات قهرمانی رده سنی جوانان کشور بسیار پرفروغ ظاهر شد تا بهترین فرنگی‌کار وزن خود لقب بگیرد.

این کشتی‌گیر مطرح بعد از اینکه تیم ملی کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان کشورمان را در چندین رقابت‌ بین‌المللی و جهانی همراهی کرد و از قضا سال گذشته در کشور مجارستان توانست مدال برنز جهان را کسب کند، این‌بار در رده سنی جوانان پرفروغ و قدرتمند ظاهر شد.

نجاتی که در رده سنی نوجوانان کشتی‌گیر اوزان 42، 46 و 50 کیلوگرم بود با توجه به ارتقای رده سنی خود از نوجوانان به جوانان، در نخستین حضور خود در مسابقات رده سنی جوانان کشتی فرنگی قهرمانی کشور نیز توانست همانند دوران نوجوانی به مدال طلا دست یابد.

این کشتی‌گیر مطرح در رقابت‌های وزن 50 کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان ایران با شکست تک‌تک حریفان جواز حضور در دیدار نهایی را به دست آورد، در حالی که در سوی دیگر جدول مسابقات این وزن، حامد آدینه‌وند از لرستان حریف کشتی‌گیر قم در دیدار نهایی این وزن شد.

مسابقه پایانی وزن 50 کیلوگرم برای شناخت قهرمان این وزن بین نمایندگان قم و لرستان در نهایت به سود علیرضا نجاتی از تیم اعزامی جوانان هیئت کشتی قم تمام شد و نجاتی توانست با قرار گرفتن در جایگاه نخست به مدال خوشرنگ طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور در سال 1394 دست یابد و نخستین طلایی تیم قم لقب بگیرد و بدین‌ترتیب جواز حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران را نیز کسب کند.

در رده‌بندی نهایی وزن 50 کیوگرم علیرضا نجاتی از قم در جایگاه نخست ایستاد، حامد آدینه‌وند از لرستان نایب‌قهرمان شد و مقام سوم را سیدعلی رایکا از کهگیلویه و بویراحمد، عنوان چهارم را سعید ارجمند دشتکی از فارس و مقام‌های پنجم و ششم را به ترتیب جواد فرازفاروجی از خراسان‌رضوی و ایمان حسین‌وند‌ترابی از خوزستان به دست آوردند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com