کد خبر ۳۱۰۰۰ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
نایب رئیس هیئت مدیره انجمن MS ایران:

نظام جامع مراقبت از بیماران MS اجرایی می‌شود

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن MS ایران گفت: نظام جامع مراقبت از بیماران ام اس در حال طراحی است که طی آن هر 500 نفر از بیماران با یک پرستار در ارتباط باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد علی صحرائیان صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران اظهار کرد: MS بیماری مربوط به دستگاه ایمنی بدن است که زنان را بیشتر درگیر خود می‌کند.

وی افزود: این بیماری ابتدا در میان خانواده‌های مرفه اروپایی دیده شد ولی هم اکنون در میان همه اقشار دیده می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن MS ایران با بیان اینکه در حال حاضر 23 هزار فرد دچار بیماری MS در ایران شناسایی شده‌اند گفت: افزایش آمار اشخاص مبتلا به این بیماری در ایران دارای دلایل متعددی است که از آن جمله می‌توان به پیشرفت ابزارهای شناسایی آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: تغییر در شیوه زندگی یکی از عوامل مهم رایج شدن بیماری‌های مربوط به دستگاه ایمنی بدن همچون MS به شمار می‌رود.

صحرائیان با اشاره به اینکه این بیماری در سراسر جهان به عنوان یک بیماری خاص محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: حتی جوانان هم از شر MS در امان نیستند و ممکن است انسان در هر سنی به آن مبتلا شود.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن MS ایران با بیان اینکه در گذشته MS یک بیماری غیر قابل درمان بوده است گفت: در عین حال و در شرایط کنونی راه‌های دارویی خاصی وجود دارد که طول عمر بیماران را افزایش می‌دهند.

وی افزود: انجمن MS ایران همواره درصدد بوده به دلیل گران بودن روش‌های دارویی، کمک‌های ویژه‌ای به بیماران ام اس داشته باشد.

صحرائیان با اشاره به غیر قابل پیش‌بینی بودن این بیماری تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود، دسترسی مشکل بیماران MS به پزشکان است که اضطراب ناشی از این امر، خود عاملی برای تشدید بیماری است به همین دلیل نظام جامع مراقبت از بیماران ام اس در حال طراحی است که طی آن هر 500 نفر از بیماران با یک پرستار در ارتباط باشند و هرگاه دچار مشکل شدند به او تماس بگیرند.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن MS ایران ادامه داد: نظام مراقبت از بیماران MS سبب می‌شود اشخاص مبتلا به اضطراب ناشی از بیماری خود دچار نشوند و هرگاه مشکلی برایشان به وجود آمد، از طریق ارتباط با پرستاران خود، به رفع آن بپردازند.

وی با بیان اینکه راه زیادی برای کمک به بیماران مبتلا به MS در ایران پیش رو داریم گفت: ارائه کمک‌های پزشکی، دارویی و معنوی به طور همزمان به بیماران یکی از نیازهای حیاتی آنهاست که باید تامین شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com