کد خبر ۳۱۰۷۶ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

آموزش طرح وارنیش فلوراید به 100 نفر از مربیان بهداشت استان قم

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از آموزش طرح وارنیش فلوراید به 100 نفر از مربیان بهداشت استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، هادی هدایتی‌پوربا اشاره به وارنیش فلوراید اظهار کرد: این طرح به منظور جلوگیری از پوسیدگی دندان اجرا می‌شود و استحکام و مقاومت دندان‌ها را افزایش می‌دهد.

وی از برگزاری دوره آموزشی وارنیش فلوراید ویژه مربیان بهداشت خبر داد و افزود: 100 نفر از مربیان بهداشت در این دوره آموزشی در مرکز بهداشت شرکت کردند که دانش‌افزایی برای آنها صورت گرفت.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: وارنیش فلوراید ویژه تمام دانش‌آموزان ابتدایی بوده و طرحی دیگر که روی آن کار می‌کنیم، طرح بینایی‌سنجی در مقطع ابتدایی است.

وی با اشاره به اهمیت وارنیش فلوراید گفت: این طرح یکی از اقدامات پیشگیری از فساد دندان است که از 25 تا 75 درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و در این مقطع سنی دارای کارایی بالایی است.

هدایتی‌پور خاطرنشان کرد: فواید این ماده و نحوه استفاده از این ماده به  دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: طرح وارنیش فلوراید افزایش سلامت دهان و دندان را پیگیری می‌کند و ضمن جلوگیری از پوسیدگی دهان،‌ افزایش استحکام آن را به همراه دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com