کد خبر ۳۱۰۶۰ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵

مجتمع تجاری امین قم، بازگشایی شد

مدیر مجتمع تجاری امین قم، از بازگشایی این مجتمع که چندی پیش توسط شهرداری قم پلمپ شده بود، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا خوشرفتار قمی مدیر مجتمع تجاری امین قم، در خصوص آخرین وضعیت این مجتمع تجاری، گفت: مجتمع تجاری امین قم که مدتی پیش توسط شهرداری قم پلمپ شده بود، با حمایت حجت الاسلام والمسلمین خلیلی مدیرکل دادگستری استان قم و برخی دیگر از مدیران استانی، فک پلمب شد.

وی افزود: به این ترتیب ۶۰۰ نیروی کارگر و متخصص که در این پروژه مشغول به کار بودند، فعالیت خود را مجدد از سر خواهند گرفت.

مدیر مجتمع تجاری امین قم با بیان اینکه فاز نخست این پروژه عظیم استان قم به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: پروژه‌ای که سرمایه اقتصادی و نیروی انسانی در حدود ۴ میلیون نفر ساعت و هزینه‌ای بالغ بر صد و ده میلیارد تومان، غیر از هزینه سرمایه گذاری شده و تاسیسات به کار گرفته شده، در آن صرف شده است، در طی ۸۲۵ روز فعالیت شکل گرفت.

وی توجه به مدیریت دانش و استفاده از نخبگان مدیریت در طراحی و نظارت بر ساخت و ساز و اجرایی شدن این پروژه را از مزیت‌های اصلی مجتمع تجاری امین بر شمرد و افزود: تخصص، تعهد، تکامل، تحول، تداوم و تعلق را ابزار حرفه‌ای شدن می‌دانیم.

مدیر مجتمع تجاری امین قم با بیان اینکه تلاش این گروه رعایت اصول حرفه‌ای است، ابراز امیدواری کرد: مجتمع تجاری امین قم زمینه ساز نشاط، آسایش و آرامش شهروندان فهیم قمی و زائران سرزمین مقدس قم خواهد شد.

خوشرفتار قمی که اخیرا به عنوان سرمایه گذار جوان و کارآفرین بر‌تر استان قم معرفی شده است، از تلاش و مساعدت استاندار، فرماندار و سایر مدیران شهری استان قم در بازگشایی مجتمع تجاری امین به عنوان بزرگ‌ترین پروژه سرمایه گذاری استان قم، قدرانی و تشکر کرد و افزود: حمایت از سرمایه گذاری در استان قم باعث رشد و شکوفایی اقتصادی این شهر خواهد شد.

وی توسعه اقتصادی را لازمه توسعه فرهنگی و اجتماعی دانست، گفت: کلانشهر دینی قم بایستی ابزار توسعه یافتگی کلانشهر دینی را داشته باشد و بازگشایی مجتمع تجاری امین قم می‌تواند زمینه رشد همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

این سرمایه گذار جوان قمی با بیان اینکه با آغاز فعالیت‌های مجتمع تجاری امین، اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر نیروی کار و متخصص فراهم می‌شود، گفت: این میزان اشتغال باعث رشد اقتصادی استان می‌شود و با توجه به اشتغال این تعداد از نیروی انسانی، می‌توان گفت که معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری نیز کاهش خواهد یافت.

وی افتتاح و بازگشایی این پروژه را با توجه به تعداد اشتغال ایجاد شده در استان باعث توسعه یافتگی کلانشهر دینی قم دانست و ابراز امیدواری کرد: بهره برداری و آغاز به کار این مجتمع بتواند خدمات مناسبی را به زائران و مجاوران استان قم ارایه نماید.

علیرضا خوشرفتار قمی خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری مدیریت شهری قم به ویژه شهردار شهر مقدس قم و شورای اسلامی شهر، زمینه رشد و توسعه سرمایه گذاری در استان قم بدون انجام هرگونه مشکلی انجام پذیرد و دغدغه‌های سرمایه گذاران در استان قم بر اساس همفکری و مشارکت همه جانبه و حمایت‌های مادی و معنوی از بین برود.

وی افزود: سرمایه گذاری در استان قم باعث اشتغال شده و از هدر رفت سرمایه‌های انسانی در قم جلوگیری می‌کند.

مدیر مجتمع تجاری امین قم، گفت: ایجاد اشتغال و به کار گیری نیروهای جوان و متخصص بیکار با وجود سرمایه گذاری درقم نوید بخش آینده‌ای شفاف برای جوانان قمی و شهروندان شهر کریمه اهل بیت است.

وی اضافه کرد: اشتغال سه هزار نفر نیروی کار و ایجاد یک بازار جدید کارآفرینی در حوزه‌های مختلف خدماتی، اجرایی، بازاریابی و...، از دست آوردهای این مجتمع عظیم چند منظوره خواهد بود.

خوشرفتار قمی در ادامه گفت: ایجاد مجتمع‌های تجاری مانند مجتمع امین در سطح استانی مانند قم که سهم بسزایی در توسعه گردشگری مذهبی و آیینی در ایران دارد، می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه داشته و سهم گردشگری استان قم را در ایران افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون گردشگری که در سال ۲۰۱۳ از نقاط مختلف جهان بازدید کرده‌اند، ایران تنها ۴ میلیون گردشگر خارجی را پذیرایی کرده است، در حالی که وجود بازارهای بزرگ با برندهای بین المللی و ارایه خدمات حداقلی برای رفاه و خرید گردشگر، می‌تواند یکی از پیش نیازهای جذب توریست و گردشگر می‌باشد.

این کارآفرین جوان استان قم، گفت: لازم است مدیران استان و شهر با رویی گشاده و سیاست باز از سرمایه گذاران استقبال کنند و شهری را که با سبقه چند هزار ساله در حوزه مذهبی و آیینی است را به سمت کلانشهر جهانی شدن پیش ببرند که البته تحقق این امر بدون سرمایه گذار داخلی و خارجی امکان ندارد.

وی افزود: در توسعه کلانشهر دینی، بایستی نگاه سلبی و بازدارنده نسبت به سرمایه گذاری را کنار زد و با سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب و هماهنگ با رویداد‌های جهانی و منطقه‌ای، نگرش‌های سنتی را نسبت به سرمایه گذاری تعدیل کرد؛ ضمن اینکه با حذف بروکراسی اداری و حذف تشریفات زاید اداری، زمینه ساز تشویق سرمایه گذاری شوند.

منبع : ایلنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com