کد خبر ۳۱۰۸۲ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه:

نشست نقد کتاب «تأملی در دین و رسانه» در قم برگزار می‌شود

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم از برگزاری نشست نقد کتاب «تأملی در دین و رسانه» 13 مهر ماه امسال در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرتضوی هشترودی با اشاره به اسلامی‌سازی علوم اظهار کرد: این موضوع را رهبر معظم انقلاب بیان کردند بنابراین بحث علم ارتباطات، علوم فرهنگ، هنر، تبلیغ و رسانه را این انجمن به عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن ارتباطات برای اسلامی‌سازی نشست‌هایی را برگزار کرده، همایش‌هایی با رویکرد این هدف در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم عنوان کرد: در زمینه دستیابی به این هدف با استادان سطح عالی صحبت شده است و با مراکز پژوهشی، فرهنگی و آموزشی مانند دانشکده صدا و سیما و مرکز پژوهش‌ها و مراکز دیگر نامه‌نگاری‌ها و مذاکراتی انجام شده تا برگزاری درس خارج فقه رسانه، فقه فرهنگ و فقه هنر نهادینه شود.

وی با بیان اینکه فقه و دین در همه زمینه‌ها پویاست، گفت: برنامه‌های دیگر انجمن این است که می‌خواهیم حلقه واسط بین تمام مراکز پژوهشی و آموزشی در حوزه ارتباطات و فرهنگ باشیم.

مرتضوی عنوان کرد: می‌خواهیم از کارهای پراکنده و جزیره‌ای جلوگیری شود و تمام افکار به یک سمت برود که اتلاف نیرو و انرژی صورت نگیرد، بخش دیگر از فعالیت‌ها برگزاری همایش‌های علمی، نشست‌ها و کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی است.

وی یادآور شد: صاحبان فکر و ایده آماده‌اند تا در این حوزه‌ها ایده‌ها و نظریات را بیان کنند و هدف اصلی در بحث اسلامی‌سازی حلقه واسط بودن بین مراکز است و هدف دیگر بحث کرسی نظریه‌پردازی و آزاداندیشی است.

دبیر انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه انجمن ارتباطات، فرهنگ، هنر، تبلیغ و رسانه را در زمینه اسلامی‌سازی مورد توجه قرار داده است، گفت: نشست‌هایی برگزار کردیم و همایش‌هایی برای رسیدن به این هدف در نظر گرفتیم و مذاکراتی با مراکز پژوهشی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: انجمن حلقه واسطی بین مراکز آموزشی و پژوهشی می‌شود تا از فعالیت‌های پراکنده جلوگیری شود.

مرتضوی از برگزاری نشست نقد کتاب «تأملی در دین و رسانه» خبر داد و افزود: کمال اکبری عضو هیئت مدیره انجمن و هیئت علمی دانشکده صدا و سیما قم نویسنده کتاب در این نشست حضور دارد و علیرضا پویا عضو انجمن مطالعات اجتماعی حوزه و مدیر گروه فلسفه هنر دانشکده صدا و سیمای قم به نقد می‌پردازند.

نشست نقد کتاب «تأملی در دین و رسانه» روز دوشنبه 13 مهر ماه ساعت 15 در سالن کنفرانس دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com