کد خبر ۳۱۱۰۵ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم :

گرانی تجهیزات عامل رکود رشته دوچرخه سواری جاده در قم

رئیس هیئت دوچرخه سواری قم با بیان این که تیم دوچرخه سواری قم در مرحله چهارم لیگ کراس کانتری شرکت می‌کند گفت: گرانی تجهیزات عامل رکود رشته دوچرخه سواری جاده در قم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد کاظم حججی اظهار داشت: در زمینه وضعیت رشته دوچرخه سواری در قم در بخش جاده انتقادهایی مبنی بر فعالیت کم هیئت دوچرخه سواری وجود دارد که این این فعالیت محدود به دلیل مسائل مالی دوچرخه سواران است.

وی افزود: دوچرخه سواران برای فعالیت در بخش جاده و حضور در مسابقات این بخش باید هزینه بسیار زیادی را بابت دوچرخه و تجهیزات لازم متحمل شوند و به همین دلیل یک دوچرخه سوار ترجیح می‌دهند وارد بخش کوهستان شود تا هزینه کمتری متحمل شود.

رئیس هیئت دوچرخه سواری قم گفت: قیمت تجهیزات دوچرخه سواری در رکود دوچرخه سواری جاده در قم نقش دارد زیرا هزینه خرید یک دوچرخه قابل استفاده در مسابقات جاده حداقل ۳ برابر هزینه خرید یک دوچرخه استاندارد مسابقات کراس کانتری است و بدیهی است که هر ورزشکاری نمی‌تواند هزینه سنگینی را متقبل شود.

حججی بیان کرد: با این وجود در تلاش هستیم از طریق جذب حامی مالی و اخذ تسهیلات برای خرید دوچرخه، شرایطی را برای علاقمندان به بخش جاده فراهم کنیم تا این ماده نیز در فعالیت‌های هیئت دوچرخه سواری قم فعال شود.

وی عنوان کرد: هیئت دوچرخه سواری قم نیز چند دستگاه دوچرخه جاده برای مسابقات قهرمانی کشور در اختیار دارد که پاسخگوی نیاز ما برای مسابقات سنگین قهرمانی کشور و لیگ نیست و نمی‌توان از آن‌ها برای مسابقات جاده در سطح کشوری استفاده کرد.

رئیس هیئت دوچرخه سواری قم در مورد حضور دوچرخه سواران قمی در لیگ کوهستان تصریح کرد: تیم دوچرخه سواری قم در مرحله چهارم لیگ کراس کانتری شرکت می‌کند و تیم دانهیل قم نیز وارد مرحله سوم لیگ دانهیل کشور می‌شود.

حججی افزود: دوچرخه سواری قم پیش از این در بخش کراس کانتری بانوان در دو مرحله متوالی موفق به کسب مدال از لیگ کراس کانتری کوهستان توسط محبوبه اوحدی شد.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com