کد خبر ۳۱۱۲۰ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۶

«از صلح حدیبیه پیامبراعظم تا نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری» منتشر شد

نوشتاری با عنوان «از صلح حدیبیه پیامبر اعظم اسلام تا نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری » تالیف آیت الله سید محمد سجادی رییس موسسه تحقیقاتی شهید سید مصطفی خمینی در قم منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در این نوشتار 24 صفحه ای، نویسنده خاطرنشان کرده است: همانگونه که تاریخ گواه است پیامبر اسلام (ص) جنگ ها و غزوه های فراوانی داشتند ولی آیه فتح المبین بعد از قرارداد و صلح حدیبیه نازل شد و اکنون نیز به تبع سنت نبوی و مصالح اسلام و مسلمین در منطقه و جهان، طرح نرمش قهرمانانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مسیر سیاسی منطقه و جهان را متحول ساخت و انشاء الله فتح المبین دیگری برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.
آیت الله سجادی در بخش دیگری از این نوشتار با طرح عنوان «از صلح حدیبیه تا قرارداد ژنو » با بررسی سیره اخلاقی و حسنه پیامبر اسلام (ص) و ادب و اطاعت یاران ایشان از جمله حضرت علی (ع)، مفاد معاهده صلح حدیبیه را بیان و آورده است: در پرتو آیات نورانی قرآن و سیره نبوی ، طراحی سیاست نرمش قهرمانانه رهبر انقلاب و به کار بستن آن توسط دولت تدبیر و امید، توافقنامه ژنو به نفع جمهوری اسلامی و ملت ایران به امضا رسید.
وی در ادامه این نوشتار نوشته است: سفر رئیس جمهوری به نیویورک و سخنان وی، جو ملتهب بین المللی علیه ایران را آرام کرد به گونه ای که اوباما در سخنان خود مکرر اسم ایران را به زبان آورد و بر فتوای مقام معظم رهبری در حرام ساختن بمب اتم استناد کرد و حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناخت.
آیت الله سجادی دراین نوشتار بیان کرده است: رئیس جمهوری امریکا در آن سخنان گفت، ما قصد براندازی جمهوری اسلامی را نداریم و حتی تقاضای ملاقات با رئیس جمهوری ایران را مطرح کرد، زمینه توافقنامه ژنو حاصل شد و پس از صحبت ها و نشست های مکرر توسط وزیر امور خارجه به نتیجه رسید و ما آن را فتح المبینی برای جمهوری اسلامی ایران می دانیم.
روی جلد این نوشتار تصویر رهبر معظم انقلاب و دکتر حسن روحانی قرار دارد.
در مقابل تصویر رئیس جمهوری آیه 21 سوره احزاب نوشته شده است : «به درستی که درگفتار و رفتار پیامبر (ص) اقتدای نیکویی برای شماست».
آیت الله سجادی دراین نوشتار ، تغییر گفتمان بین المللی ایران با جهان، ایجاد امنیت بین المللی و داخلی برای کشور، ایجاد امنیت اقتصادی، شکسته شدن تحریم ها، بازگشت امید به زندگی، بازگشت سران منطقه جهت تعامل دوستانه با ایران و بر باد رفتن همه تبلیغات صهیونیستها را از جمله آثار توافق هسته ای ذکر کرده است.
آیت الله سجادی از شاگردان و یاران حضرت امام راحل در نجف اشرف و از اساتید حوزه علمیه قم است.
منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com