کد خبر ۳۱۴۲۶ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
مدیرکل ارشاد قم:

زیرساخت توسعه فرهنگ و هنر استان در هنرستان ها شکل می گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: زیرساخت توسعه فرهنگ و هنر استان در هنرستان ها شکل می گیرد و هنرستان ها می توانند نیروی انسانی موفقی را تربیت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش قم درخصوص حمایت از هنرستان هنرهای زیبا افزود: با توجه به کمبود اعتبار در سال های گذشته، نتوانسته ایم از همه ظرفیت های این هنرستان استفاده کنیم و در صورت حمایت می توانیم هنرستان دخترانه را نیز راه اندازی کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به عدم اعتبار لازم، مسئولین گذشته جهت ادامه کار دچار تردید بودند، اما با توجه به اهمیت این موضوع سعی کردیم تا هنرستان را حفظ کرده و توسعه بدهیم و اعتقاد ما بر این است که اگر استعدادهای بخش هنری و هنرمندان استان قم در قم تربیت شوند هم از آسیبهای جدی جلوگیری خواهد شد و هم خروجی مناسب تری را در زمینه فرهنگ و هنر استان قم شاهد خواهیم بود.
دانشی افزود: در صورت تجمیع و هم افزایی دستگاه های فرهنگی و هنری استان پیشرفت های چشم گیری را در بخش فرهنگ و هنر استان شاهد خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار بیان کرد: اداره کل آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت های خوبی که در بین همکاران این اداره کل مشاهده شده و اعتقاد به تعامل با دیگر ادارات استان در سال جاری، بیش از 50 تفاهم نامه امضاء کرده است.
حمید رضا شیخ الاسلام در ادامه افزود: یکی از طرح های مفید برای دانش آموزان طرح امین است و بر اساس این طرح در 200 مدرسه تحت پوشش، یک روحانی در مدرسه جهت رسیدگی به مسائل عقیدتی و پاسخگویی به مسائل شرعی دانش آموزان مستقر شده است و از دیگر فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش می توان به ایجاد سه شهرک ترافیکی جهت آموزش به دانش آموزان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه با بررسی های انجام شده پی به جعلی بودن بعضی از گواهینامه های صادره از مراکز آموزشی شده ایم و خواستار تعامل دو اداره جهت جلوگیری از این معضل هستیم.
سپس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جلساتی جهت هم اندیشی و ارائه راه کار برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده این مراکز تشکیل شود تا دیگر شاهد صدور گواهینامه های جعلی نباشیم.
دانشی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com