کد خبر ۳۱۲۸۶ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

بودجه فرهنگی قم یک بیستم بودجه فرهنگی استان‌های کوچک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: با اینکه ظرفیت استان قم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی بسیار بالاست اما بودجه فرهنگی آن حدود یک بیستم بودجه فرهنگی استان‌های کوچک کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام عباس دانشی شنبه شب در مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت تابستان که با حضور استاندار، امام جمعه پردیسان، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان، حجت الاسلام آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس و سایر مسئولین استان در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد گفت: همه ما سرنوشت دینی و فرهنگی مان را مدیون مساجد هستیم.

وی افزود: رژیم ستم‌شاهی انواع برنامه‌های اغفال‌کننده را با ظاهری جذاب و پرزرق و برق به اسم کانون پرورش فکری برای نوجوان دهه پنجاه برگزار می‌کرد اما بسیاری از نوجوانان آن دوران به جای شرکت در این برنامه‌ها سراغ برنامه‌های مساجد می‌رفتند در نتیجه همان‌ها تبدیل به فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس شدند.

دانشی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در 19 مهر یادآور شد: مقام معظم رهبری در این روز فعالیت‌های کانون‌های مساجد را تایید کردند و از مسئولین آن‌ها خواست با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: هنگامی که رهبر انقلاب خواسته‌ای را مطرح می‌کنند هر مسئولی در هر رده‌ای باید به دنبال این باشد که دستور ایشان را به بهترین شکل اجرا کند بنا بر این ما از مسئولین کانون‌ها که به لطف خدا افرادی ولایت مدار هستند می‌خواهیم به دغدغه‌های مقام معظم رهبری پاسخ دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقش مساجد در پیروزی انقلاب را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: اشعار انقلابی که موج احساسات و عواطف مردم را بر می‌انگیخت همه از دل مساجد شکل می‌گرفت بنا بر این ما باید تلاش کنیم مساجد را به جایگاهی که در اوایل انقلاب داشتند برگردانیم.

وی با انتقاد از اختصاص بودجه اندک به کانون‌های مساجد گفت: با وجود اینکه ظرفیت استان قم در زمینه  فعالیت‌های فرهنگی بسیار بالاست و این شهر مرکز علمی جهان تشیع به شمار می‌رود اما بودجه فرهنگی آن حدود یک بیستم استان‌های کوچک کشور است بنا بر این ارتقای ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد و تامین بودجه کانون‌های مساجد اولویت اصلی ماست.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com