کد خبر ۳۱۱۵۲ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۲

روزنامه19دی: مرجعیت هوشیار و دردمند

روزنامه 19 دی قم در شماره روز دوشنبه 13 مهرماه مطلبی با عنوان «مرجعیت هوشیار و دردمند» را در ستون «حرف اول» به قلم مرتضی داستانی مدیرمسوول منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، در این مطلب می خوانیم:
پیام آیت الله مکارم شیرازی به مجلس شورای اسلامی که بازتاب گسترده ای در داخل کشور داشت بار دیگر نگاه ها را متوجه نقش و جایگاه بی بدیل مرجعیت کرد. یکی از مواهب بزرگ شیعیان و ملت ایران در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی در عصر غیبت بهره مندی از مراجع آگاه، شجاع و دلسوز بوده است که توانسته اند در بزنگاه های مهم و تاریخی از راهنمایی ها و هدایت آن ها در راه استواری، و رشد و بالندگی خود استفاده کنند. نقش آفرینی مرجعیت در طول تاریخ شیعه یک نفس ممتاز و استثنایی است که با توجه به مقتضیات زمان و مکان تغییر کرده است و به همین خاطر تعابیر زیادی برای این نقش به کار رفته است.
مرجعیت سفینه النجاه است، چراغ هدایت است، دژ مستحکم دینداری است، حافظ دین خداست. ملجا محرومین و مستضعفین است. طلایه دار جهاد در راه خداست، مروج صلح و آرامش است و امثال این تفاسیر را با توجه به نقشی که مراجع در هر برهه ای داشته اند برای آن اطلاق کرده اند ولی همه این تعابیر یک وجه مشترک دارند و آن این است که مرجعیت درد دین و مردم را دارد و از هر تلاشی برای حفظ دین خدا و حمایت و دستگیری از مردم فروگذار نمی کند. نیم نگاهی به تاریخ یکصد ساله ایران، انقلاب اسلامی و کمی توجه به اوضاع عراق بهترین گواه این ادعا است.
آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به نمایندگان مجلس، ابتدا به بیان نگرانی های مردم از معطل ماندن تصویب برجام پرداخته و ضمن تایید این نگرانی هشدارها وتذکراتی به نمایندگان داده اند که نشان می دهد نسبت به برخی تحرکات، رفتارها، مواضع، حاشیه سازی ها و عدم توجه به مسائل و مشکلات اصلی کشور شدیدا نگران شده و برای کشور و مردم احساس خطر کرده اند. به ویژه وقتی که ترسیم می کنند: کشور ما یک جزیره امن و امانی است که در وسط دریای طوفانی واقع شده است. بعد هشدار می دهند: کاری نکنیم این جزیره امن را ناامن کنیم، ببینیم در سوریه و عراق و حتی در افغانستان چه می گذرد؟ خدا نکند مصالح عمومی کشور فدای منافع جناحی شود.
پیام آیت الله مکارم شیرازی در شرایطی صادر شد که همه توجهات در روزهای اخیر به سمت مجلس و خیابان های اطراف مجلس معطوف شده بود؛ صداهای تندی که از مجلس به ویژه کمیسیون برجام شنیده می شد و راه انداختن اردوکشی خیابانی برای تعیین تکلیف برجام و کشاندن آن حتی به مسجد اعظم، باعث شده بود که مردم به شدت نگران آینده کشور شوند و از خود بپرسند چرا سرنوشت کشور باید گرفتار این اردوکشی ها شود؟
البته مجلس دیروز یک فوریت تصویب برجام را تصویب کرد تا آبی بر روی این آتش ریخته باشد، ولی باز هم افراطیون نگذاشتند که دو فوریت آن تصویب شود و کاری کردند که حتی برای چند روز هم که شده است تصویب برجام معطل بماند.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com