کد خبر ۳۱۵۸۰ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم:

قمی‌ها ماهانه بیش از 2 میلیارد تومان به نیازمندان کمک می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: ماهانه 2 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک‌های نقدی مردم برای نیازمندان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالله جلالی با بیان اینکه در زمینه مشارکت‌های عمومی حرکت‌های مردم در ابعاد مختلف قابل تحسین است، اظهار داشت: این نقش‌آفرینی در مجموعه‌های مختلف مشاهده می‌شود اما در کمیته امداد فراتر از دیگر نهادها است.

وی اضافه کرد: ماهانه 2 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک نقدی در قم جمع‌آوری می‌شود که تمام این کمک‌ها بر اساس اصول شرعی صرفا برای فقرا مصرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم بیان کرد: ما در برابر اعتماد مردم مسئولیم و عملکرد ما در قبال این کمک‌ها کاملا متناسب با اصول شرع است.

جلالی تاکید کرد: با وجود ارزشمند بودن این کمک‌ها هنوز نیازهای فراوانی در جامعه هدف ما وجود دارد اما با همین کمک‌ها نیز کارهای بسیار بزرگی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نمونه این کمک‌ها ساخت و تحویل بیش از 900 واحد مسکونی برای نیازمندان طی چهار سال گذشته بوده که بیش از 60 درصد مشکلات خانواده‌های نیازمند را رفع کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اعلام اینکه سال گذشته 70 میلیارد تومان خدمات توسط این اداره‌کل ارائه شده است، اظهار کرد: سهم مردم در این کمک‌ها 35 درصد بوده است.

جلالی ادامه داد: سهم کمک‌های مردمی در خدمات ارائه شده به نیازمندان از 35 درصد در سال 93 به 40 درصد در سال جاری افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه 21 هزار و 400 خانوار از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند افزود: این تعداد 3.1 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که به لحاظ نسبت جمعیت زیر پوشش بعد از تهران و البرز کمترین خانواده زیر پوشش در قم وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم اضافه کرد: 96 درصد جمعیت زیر پوشش در قم زندگی می‌کنند و کمترین میزان جمعیت پوشش نیز در روستاها هستند که علی‌رغم کم بودن نسبت جمعیتی نیازهای بسیار زیادی دارند.

جلالی اعلام کرد: از مجموع خانواده‌های زیر پوشش امداد 13 هزار خانواده زنان سرپرست خانوار هستند که به علت فوت، طلاق و زندانی بودن همسر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 200 یتیم زیر 18 سال از خدمات حمایتی امداد برخوردار هستند، گفت: 4 هزار و 200 دانش‌آموز و 900 دانشجو نیز زیر پوشش امداد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه بیش از هزار و 200 نفر از مددجویان امداد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، یادآور شد: امروز هیچ یک از خانواده‌های زیر پوشش دغدغه هزینه‌های بستری، جراحی و درمان را ندارند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com