کد خبر ۳۱۲۹۳ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
در 6 ماهه نخست امسال صورت گرفت

بهره‌مندی 139 نفر از روستاییان قم از آموزش‌های مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: در 6 ماه نخست امسال، 139 نفر از روستاییان قمی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا ضمن تبریک 15 مهر ماه روز روستا اظهار کرد: اجرای این دوره‌ها با هدف اشتغال در روستاها، ارتقای مهارت روستاییان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام گرفته است.

وی افزود: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و اشاعه آموزش‌های مهارتی و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، این اداره‌کل در 6 ماهه نخست امسال 16 هزار و 621 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی را در هفت دوره آموزشی از قبیل پرورش‌دهنده گوسفند، تولیدکننده ورمی کمپوست، پرورش‌دهنده بلدرچین، دوزنده کیف چرمی با دست، کاربر گیاهان دارویی، مدیریت کنترل، تکثیر و به کارگیری بهداشت در پرورش زنبور و کارآفرینی با رویکرد KAB سطح مقدماتی به 139 نفر از متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای قم ارائه کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: از کل تعداد آموزش‌دیدگان در 6 ماهه نخست امسال 55 نفر زن و 84 نفر مرد بوده‌اند.

عطارنیا ضمن تاکید بر موثر بودن آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد در مناطق روستایی، بیان کرد: با ارائه این آموزش‌های مهارتی علاوه بر توجه به گروه‌های محروم حاشیه‌ای، روستاییان و کشاورزان و توانمند کردن و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر استفاده از تسهیلات خود اشتغالی فراهم می‌شود.

وی افزود: گروه‌های هدف این آموزش‌ها شامل شاغلان بخش کشاورزی و روستایی، فارغ‌التحصیلان کشاورزی و کارجویان روستایی هستند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com