کد خبر ۳۲۰۵۲ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خبر داد

تعیین صلاحیت حرفه‌ای بیش از 5 هزار نفر در قم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از برگزاری آزمون‌های سنجش مهارتی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای بیش از 5 هزار نفر در نیمه نخست سال 1394 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا بیان کرد: در سال جاری 5 هزار و 616 نفر در آزمون‌های تعیین صلاحیت حرفه‌ای ثبت نام کردند که 4 هزار و 657 نفر در آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و 66 درصد این متقاضیان باکسب حدنصاب نمره قبولی موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.    

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم افزود: از تعداد کل معرفی‌شدگان برای آزمون 3 هزار و 370 نفر زن و 2 هزار و 246 نفر مرد بوده‌اند که از این تعداد هزار و 840 نفر زن و هزار و 231 نفر مرد حد نصاب نمره قبولی را در دو مرحله آزمون کتبی و عملی به دست آوردند.  

عطارنیا تصریح کرد: این آزمون‌ها در بیش از 210 حرفه مهارتی و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار شد.  

وی بیان کرد: آزمون‌های سنجش و ارزشیابی مهارت در بخش‌های مختلف مهارتی شامل مراکز دولتی، غیر دولتی، داوطلبان آزاد، تفاهمنامه‌ها، صنعت ساختمان، پادگان، زندان، صنایع، آموزش روستایی، عشایری، استاد شاگردی، جوار دانشگاهی و... بوده است.         

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطرنشان کرد: گواهینامه‌های صادر شده دارای کد استاندارد بین‌المللی است و طبق تفاهمنامه‌های منعقد شده با مرکز ملی فرش ایران، سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و تفاهمنامه در بخش صنعت ساختمان، دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای می‌توانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز بهره‌مند شوند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com